Los bericht bekijken
Oud 16 februari 2020, 10:40   #4
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 532
Geslacht:
Verschil in aantal grafts en prijzen bij verschillende klinieken

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fjutjumaja Bekijk bericht
Hallo allemaal. Ik overweeg om in de toekomst eventueel nog eens een keer een HT te doen. Zit nu een beetje rond te kijken en één ding begrijp ik niet helemaal. Hoe kan het dat bij een kliniek als Veldhoven er voor een vele malen hoger bedrag (€ 7895 vs € 2400) een duidelijk lager aantal grafts (3200 grafts vs 4000 grafts) worden geplaatst dan in een kliniek als Esteworld? En hoe kan het dat in Veldhoven er per dag maximaal 1750 grafts worden verplaatst, en bij Esteworld maar liefst tot 4000?


Ik begrijp heel goed dat er in Turkije voor minder geld een HT kan worden aangeboden (o.a. vanwege lagere arbeidskosten, dat scheelt een hoop), maar dat kan een dergelijk absurd groot prijsverschil toch niet verklaren? Hetzelfde geldt voor het aantal grafts per dag. Dat dit in een Turkse kliniek wat hoger ligt, oke, maar meer dan het dubbele?


Ergens klopt hier iets niet. 1750 grafts bij Veldhoven zullen niet gelijk staan aan 1750 bij Esteworld, zou je denken. Want waarom zou iemand dan nog ooit in vredesnaam naar Veldhoven gaan. Maar waar zit dat verschil 'm dan precies in?



Ik zou graag eerlijke, objectieve info hierover hebben. Een geloofwaardig, genuanceerd verhaal waarin zowel de voordelen als nadelen van beide klinieken aan bod komen. Kom dus niet met reclamepraat, want daar val ik toch niet voor.
In 1980 was ik de eerste met een haartransplantatie kliniek in Nederland, samen met Theo Zantman. De prijs voor 1000 gratis (groter werd nog niet gedaan) was toen Fl. 2950,= (Guldens dus) Nu lopen de prijzen heel erg uiteen. Oorzaken?

1. Marketingkosten Image buiding met er ook uitkomen.
2. Vestigingskosten. Een villa of een normale praktijk
3. Loonkosten, gezien de behandeling de grootste onkostenpost.e
4. 4000 grafts tegelijk of twee maal 2000 grafts. (soms lijkt het alsof er en wedstrijd
gaande is wie de grootste behandeling kan uitvoeren, met al de risico's van dien.
5. Gebruikte apparatuur. Een robot bijvoorbeeld geeft extra kosten.
6. Kortom, veel factoren bepalen een prijs alhoewel ik het ook wel vind dat de prijzen nu
te veel uit elkaar lopen.
7. Oplossing? Doe je huiswerk,
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren