Los bericht bekijken
Oud 28 maart 2017, 17:30   #3
Pam94
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2016
Berichten: 15
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JJ62 Bekijk bericht
Beste lotgenoten,

Ik ben een jongen van 19 jaar oud, die al een tijdje kampt met stress over zijn haarlijn. (bijna) elke man in mijn familie heeft haaruitval gehad, en ik merk persoonlijk ook al een tijdje verdunning (vooral aan de rechterzijde).

Natuurlijk denk ik in oplossing (in hoeverre dit mogelijk is , natuurlijk), dus ik was al enige DHT blokkende producten tegen het lijf gelopen. Dit zijn vooral producten zoals Saw Palmetto & Pumpkin seed oil.

Maar DHT heeft ook een andere belangrijke werking, namelijk het ontwikkelen van lichaamshaar en geslachtsorganen...

Nu is mijn vraag, is het verstandig om op deze leeftijd al met dergelijke producten te beginnen? De enige andere optie die DHT niet remt is minoxidil/nanoxidil, dus wellicht is dit een beter alternatief.

Bij voorbaat dank voor je reactie,

Een (misschien iets te ijdele) jong volwassenen die stresst om zijn haartjes
Saw Palmetto had bij mij wel enigszins zin, ik merkte wel een vermindering van haaruitval toen ik sochtends 1 en savonds 1 capsule nam, toch niet echt helemaal top op een niveau waarmee ik tevreden kon zijn, dus toch maar aan de fina gegaan daarna. Ik haal die Saw Palmetto trouwens bij de Tuinen (Zaagbladplam, 450mg). Ik denk dat je als 19-jarige prima twee-maal daags een capsule Saw Palmetto kan nemen, het is redelijk mild voor mijn gevoel. Sommige sites claimen zelfs dat Saw Palmetto goed is voor de voorplanting.

Pumkin seed oil heb ik ook eens een tijdje geprobeerd, maar dat haalde niet veel uit bij mij. Toch is er een studie (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/art...014-549721.pdf) die significante resultaten behaalde in een clinische trail met Pumpkin seed oil.

Als ik jou was zou ik met Saw Palmetto beginnen, mocht je niet tevreden zijn overstappen op een lage dosering fina. En wellicht Minoxidil kn van grote hulp zijn!!

Succes
Pam94 is offline   Met citaat reageren