Los bericht bekijken
Oud 27 juli 2020, 16:31   #44
mjds
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2020
Berichten: 109
Geslacht:
Dag 3

Vandaag werd ik wakker met beetje jeuk op mijn hoofd. Ervan afblijven was nog wel te doen. Maar nu rond 16:00 uur is de jeuk wel veel meer aanwezig. Ervan afblijven lukt opzicht wel, omdat het anders negatief effect zou kunnen hebben op het herstel, maar ik zou nu wel heel erg graag willen krabben.
De gaas is ervan af gehaald en ik heb de eerste wasbeurt gehad.

Donor
Allereerst werd de gaas losgeweekt en er voorzichtig afgehaald. Er werd aangegeven dat mijn donor er rustig uitziet. Mijn donor voelt overigens gevoelig aan. Als je er lichtjes tegenaan drukt, voelt het alsof je tegen een blauwe plek aandrukt. Heeft vast te maken met die tikken van die eerste verdoving.

Wasbeurt
Het getransplanteerde gebied ziet er goed uit, hoorde ik. De stollingen zien er al stabiel uit, wat een goed teken is.
  • Verder werd er eerst met een spray op gespoten die 20 minuten moest inwerken.
  • Vervolgens met lauw water er rustig afspoelen.
  • Daarna met een neutrale shampoo in de hand opschuimen en het getransplanteerde gebied lichtjes op deppen.
  • Vervolgens mag mijn overige haren en donor gebied ook met de shampoo lichtjes ingemasseerd worden.
  • Zonder in te laten trekken kan het weer met lauw water uitgespoeld worden.
  • Dit zal ik dan de komende 10 - 15 dagen één keer per dag moeten blijven herhalen, totdat de korstjes loslaten.
  • Daarna kan het wassen 2 - 3 keer per week gedaan worden met alleen de neutrale shampoo.

Hieronder nog de foto's die vandaag gemaakt zijn zonder de gaas en na het wassen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20200727_155737.jpg‎ (78,1 KB, 152x gelezen)
Bestandstype: jpg 20200727_155839.jpg‎ (84,7 KB, 139x gelezen)
Bestandstype: jpg 20200727_155821.jpg‎ (88,4 KB, 128x gelezen)
Bestandstype: jpeg Inspection (4).jpeg‎ (88,9 KB, 195x gelezen)
Bestandstype: jpeg Inspection (5).jpeg‎ (103,4 KB, 147x gelezen)
mjds is offline   Met citaat reageren