Los bericht bekijken
Oud 30 juli 2020, 00:18   #54
mjds
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2020
Berichten: 109
Geslacht:
Dag 5

Vandaag eigenlijk geen bijzonderheden wat betreft het getransplanteerde gebied en mijn donor. Tijdens de wasbeurt zijn er geen korstjes losgelaten, zal naar verwachting ook eigenlijk pas vanaf DAG 10 zijn. Krijg weer meer nornaal gevoel in mijn donor gebied.
Toch was het vandaag weer even schrikken.

Hoofdband
Zoals eerder aangegeven had ik tijdens het slapen veel last van de hoofdband. Het voelde te strak aan en het leek alsof mijn hoofd met name aan de achterkant eraf knelde. Aan de achterkant leek het zelfs hierdoor een beetje geirriteerd te zijn. Dus had ik besloten om zonder hoofdband te gaan slapen. Volgens de instructies die ik had gekregen zou dit geen probleem moeten zijn.

Zwelling
Vanochtend werd ik wakker met een veel opgeluchter gevoel. Verder zag ik nergens zwellingen en was ik benieuwd in hoeverre ik de dag zonder hoofdband zou kunnen doorbrengen. Dus ik belde de kliniek om dat te overleggen.
Ik sprak niet met de arts, maar met een medewerker die achter de balie werkt. Zij gaf aan dat als er geen zwellingen meer zijn, dat ik gerust de band af kan laten. Dus ik dacht: "Heerlijk, dat gaat lekker zo!"
Ik achter mijn laptop verder. Na drie uurtjes kreeg ik trek en liep ik naar de keuken. Ik loop langs de spiegel om nog even een blik te werpen naar mijn getransplanteerde gebied en toen was ik mij toch rot geschrokken van wat ik zag. Mijn hoofd leek wel misvormd!
Die opgezwollen bult die eerst aan de achterkant van mijn donorgebied was, zag ik ineens aan de zijkant van mijn hoofd hangen. Misschien is dat te zien in de foto die ik toevoeg.

Alles weer in orde
Gelijk weer de kliniek gebeld. Andere medewerker gesproken. Zij gaf aan dat ik die zwelling het beste kan afkoelen met de coolpack die ik van ze heb gekregen en dat ik die zwelling lichtjes kan terugmasseren. De band kan ik wel afdoen tijdens het slapen, maar overdag moet ik toch echt de hoofdband blijven gebruiken.
Gelukkig was het terugmasseren na een paar uurtjes ook gelukt. Ik probeerde ook veel te liggen om die zwelling weer naar achteren te krijgen. De hoofdband gelijk weer omgedaan onder de zwelling. Ook tijdens het liggen toch maar voor de zekerheid de hoofdband opgelaten.

Nu toch maar weer met hoofdband naar bed. Het voelt sowieso beter dan gisteren. Straks de laatste antibiotica pil innemen en dan zit dat er ook gelukkig alweer op.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20200729_121422.jpg‎ (122,6 KB, 260x gelezen)
mjds is offline   Met citaat reageren