Los bericht bekijken
Oud 31 juli 2020, 23:42   #60
mjds
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2020
Berichten: 109
Geslacht:
Dag 7

Vandaag merkte ik dat er weer stapjes gemaakt zijn in mijn herstel. Niet geheel uit zichzelf overigens.
Zoals al eerder aangegeven was de zwelling wel wat minder, maar was het toch nog best erg aanwezig als de hoofdband volgens de instructies na vandaag er af zou mogen. Korstjes lieten vandaag ook eindelijk beetje los en het donor gebied voelt weer wat rustiger aan.

Icepack
Aangezien er een icepack was toegevoegd bij het nazorgpakketje probeerde ik aan te kijken in hoeverre dit kan helpen tegen de zwelling. Dus ik legde het een paar minuten in de vriezer en plaatste het in een washandje onder de hoofdband op mijn achterhoofd tegen de zwelling. Na een paar keer dit te herhalen vandaag is de zwelling minder geworden. Het lijkt mij wel heel erg toevallig dat de zwelling in een dag veel minder is geworden, dus ik denk dat die icepack wel degelijk helpt tegen de zwelling.

Korstjes
Tijdens de wasbeurt leek het alsof de korstjes los begonnen te komen, aangezien het een beetje schilferachtig begon te worden. Vooralsnog lieten de korstjes niet los.
Pas later op de dag vooral toen ik voorzichtig probeerde te voelen bij de korstjes op mijn donor gebied, merkte ik dat de korstjes droger waren en makkelijk los te krijgen waren. Niet door er aan te peuteren, maar door het heel zachtjes met schone vingertopjes aan te raken in draaiende beweginkjes. Het werd een beetje verslavend om dit voor de rest van de korstjes op mijn donor te doen en op een gegeven moment probeerde ik dat ook heel voorzichtig te doen bij het getransplanteerde gebied. Daar merkte ik dat het ook heel makkelijk ging loslaten. Ik weet alleen niet in hoeverre het de bedoeling is dat je een beetje zelf dat extra duwtje geeft zodat de korstjes loslaten, of dat het volledig uit zichzelf moet gebeuren.
Weet iemand misschien wat de beste manier is om hiermee om te gaan?

Hieronder overigens nog een foto voor een kleine indruk hoe het er aan de voorkant uitziet en een foto van hoe mijn donor er vanochtend uitzag (nog vóórdat de zwelling minder werd en de korstjes begonnen los te laten).
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20200731_141255.jpg‎ (150,5 KB, 203x gelezen)
Bestandstype: jpg 20200731_185101.jpg‎ (145,7 KB, 183x gelezen)
mjds is offline   Met citaat reageren