Los bericht bekijken
Oud 6 augustus 2020, 17:44   #74
mjds
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2020
Berichten: 109
Geslacht:
DAG 13 (12e dag na HT)

Vandaag toch weer even een update, aangezien een groot deel van de korstjes er dan eindelijk zijn afgevallen. De korstjes begonnen eerst wel los te komen, maar echt eraf vallen begon echt vanaf gisteren te gebeuren.

In eerste instantie durfde ik er echt absoluut niet aan te komen, maar het begon letterlijk en figuurlijk zo erg te jeuken. Vond het ook klein beetje spannend worden, omdat de korstjes er niet "vanzelf" afgingen vallen.
Als ik er heel voorzichtig en zachtjes met mijn uiterste topjes van mijn vinger er lichtjes tegen aan ging proberen te zitten, viel het korstje er wel gelijk af.
Toch durfde ik er niet verder aan te zitten, dus belde ik eerst de kliniek voor advies.

Bij de kliniek gaf de medewerker aan dat het getransplanteerde gebied vanaf DAG 10 tijdens het wassen wel lichtjes gemasseerd kan worden met de vingertopjes, zodat de korstjes wel een extra zetje krijgen om los te komen.
Gelukkig mocht dit en het zorgde ook voor een heerlijke opluchting.

Hieronder een foto van hoe het er boven aan de voorkant uitziet zonder korstjes. Wel onwijs tof om gewoon haar te voelen, alsof het daar gemillimeterd is (ookal zal het naar alle waarschijnlijkheid eerst weer even uitvallen, voordat het echte groeien gaat gebeuren).
Ook nogmaals een foto de achterkant, puur voor een indruk.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20200806_133733.jpg‎ (121,7 KB, 256x gelezen)
Bestandstype: jpg 20200806_130346.jpg‎ (140,4 KB, 216x gelezen)
mjds is offline   Met citaat reageren