Los bericht bekijken
Oud 26 augustus 2020, 09:36   #47
Haarklaas
Haardeskundige in wording
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Locatie: Nederland
Berichten: 57
Geslacht:
Post

Goedemorgen!

Toch weer prettig wat reacties, thanks!
Was best onzeker de afgelopen tijd, toch twijfels of het wel goed komt. Ook door wat kritische reacties hier over de gekozen haarlijn en temple point. Ieder mag zijn mening hebben zeker, maar ik werd er toch wel onzeker van, het is al een spannend proces. Een HT is immers niet/lastig terug te draaien, dus moet het er nu mee doen, maar goed wel goed voor anderen om er van te leren dat wel. Vooral lastig dat de haarlijn links niet helemaal symetrisch is met de rechterkant, maar goed we gaan het allemaal wel zien als het lang gegroeid is. Aan de andere kant gelukkig wel iets minder bezig met in de spiegel kijken, begin het dwangmatige kijken los te laten, dat is een goed teken.


Maargoed, dat even gedeeld hebbende ga ik weer verder met het delen van mijn proces door wat fotos af en toe. Ik ben blij dat de haren in ieder geval al aardig beginnen te groeien, ik merk toch verschil de laatste maand, ook leuk dat er haren niet zijn uitgevallen en ook zijn gaan groeien. Vooral bijzonder dat elke haar zijn eigen ding doet: er zijn haren die getransplanteerd zijn en groeien, niets doen, uitgevallen zijn en ook de structuur van elke haar is anders, sommige krullend, dik, dun etc.
Maar conclusie: er gebeurd veel! In lijn dus met andere rapportages: vanaf maand 3 gaat er veel gebeuren.


Nog even terug komen op de vragen:
- Ik heb een haarsparende FUE gedaan; de achterkant is geschoren, maar voorkant niet. Ik had vakantie, werkte thuis ook nog een week en na een aantal weken heb ik het netjes over laten lopen door een kapper. Met mijn haar bedek ik nu het tranplantatie gebied. Echter al mijn vrienden en familie weet het gewoon, alleen voor mijn collega's en onbekenden hou ik het graag verborgen.
- Ik gebruik minoxidil FOAM nog steeds, nu zo'n 2.5 maand na HT. Ik zie mega veel vellus haar, rond temples en haarlijn, maar verder geen idee of het werkt. Voor de HT was ik pas 2 maanden met minox bezig, dus al met al nog te kort om echt wat te zeggen. Ik blijf doorgaan tot het resultaat voldoende is en dan even kijken wat ik ga doen.
- Ik gebruik finasteride nu ipv dutasteride. Toch door verhalen hier en ingelezen te hebben besloten eerst finasteride te proberen ipv duta. Even kijken hoe dit resultaat gaat zijn. Pas 2 weken bezig met fina nu, maar heb het idee dat ik minder bijwerkingen heb... maar het is nog te vroeg. Zal bijhouden voor jullie of dit ook zo blijft. Van Duta had ik toch wel wat bijwerkingen.


Zo, weer genoeg geschreven.
Groetjes Klaas
Haarklaas is offline   Met citaat reageren