Los bericht bekijken
Oud 29 februari 2008, 14:25   #13
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door truus Bekijk bericht
Martine,

Doe geen dingen waar je later spijt van kan krijgen, het laten verwijderen van
jouw eierstokken is echt geen oplossing.
Ga eens bij verschillende gynaecologen langs en luister goed wat zij te vertellen hebben.
Heb zelf vanaf mijn 11ste jaar last van ernstige overbeharing, ook androcur geslikt, met de nodige bijwerkingen.
Jaren elektrische epilatie laten doen en de laatste jaren laser geprobeerd, waar ik niet zo erg tevreden over ben. Mooie praatjes, veel geld, maar het resultaat is niet optimaal.
Ben nu een paar jaar in de overgang en krijg haargroei op plekken waar ze nog nooit zijn geweest.
Doe niets overhaast

dag truus en martine,

zoals ik al eerder zei, vraag goed na of het verwijderen van de eierstokken een optie is, en welke gevolgen dit heeft, ik weet dat het bij veel mensen (waar de eierstokken wel goed bij werken en die dus ook voldoende oestrogenen produceren, na de overgang idd haargroei gestimuleerd wordt, daar deze productie van oestrogenen door de eierstokken wegvalt.

Alleen weet ik niet hoe het zit bij mensen die zoals martine, juist door het slecht of anders functioneren van de eierstokken overbeharing krijgen. Ik ben helaas geen arts, op zich hoeft dit namelijk niet per se dezelfde gevolgen te hebben als mensen die in de overgang geraken en tevoren geen of althans geen eierstokgerelateerde overbeharing hadden. Daarom, voor je iets doet, vraag dit eens na.

Dus, truus, ik begrijp je reactie heel goed, en mss is dit ook zo bij vrouwen zoals bv martine, maar het kan evengoed zijn dat dit juist de situatie verbetert, dat weet ik niet. Zolang we geen uitsluiting van de gynecologe van martine hebben, kunnen we hier dus geen conclusie uit trekken.

Neemt niet weg dat je gelijk hebt dat dit niet zo maar een beslissing is, en idd gevolgen heeft. Dat is idd zo. Alleen denk ik dat we voorzichtig moeten zijn in het concluderen dat de overbeharing in dit geval per definitie verergert door het verwijderen van de eierstokken(ondanks het feit dat de eierstokken juist de oorzaak zijn van de overbeharing).

Dus, Martine, kun je ons aub laten weten wat nu dus de uitslag is, en wat de gynecoloog hierover gezegd heeft?? Mss ook interessant voor mensen die in de toekomst in eenzelfde situatie als jij terechtkomen? EN, ik ben eerlijk gezegd nu toch wel curieus naar zijn antwoord op deze vraag.

veel succes!!!!

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren