Los bericht bekijken
Oud 2 januari 2019, 12:19   #1
derazendesax
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2018
Locatie: Nederland
Berichten: 18
Geslacht:
Smile Esteworld - december 2018 - 3700 grafts

Vlak voor de Kerst heb ik bij Esteworld in Turkije een haartransplantatie laten uitvoeren. Begin 2018 ben ik begonnen met de zoektocht naar een kliniek voor deze behandeling. De informatie vanuit het haarweb heeft mij daar ook zeker bij geholpen.
Door mijn ervaring met jullie te delen hoop ik daarmee anderen te kunnen helpen bij hun besluitvorming en onzekerheden weg te nemen die ik zelf ervaren heb.

Na het bezoeken van meerdere klinieken en het besturen van meerdere websites heb ik voor Esteworld gekozen. Waarom Esteworld?
- een goed gevoel bij de intake van Hidde en Margo van Esteworld. Ze kwamen op mij eerlijk en niet “pushering” over.
- ik vond het een pre dat zij een eigen kantoor hebben ten opzichte van klinieken die ergens een “kamertje” hebben gehuurd. Dan kun je toch eenvoudiger ergens op terugvallen. Daarnaast kwam het op mij professioneler over.
- veel positieve reviews op het haarweb.
- professionele website en goede indruk van de kliniek.

Wat de keuze bemoeilijkte waren (enkele) negatief gekleurde reviews en soms cowboy verhalen waardoor je toch wat gaat twijfelen. De vraag blijft altijd hoe deze reviews zijn gekleurd en wat het perspectief en het verwachtingskader van de betreffende reviewer is.
Mijn keuze voor Esteworld werd bevestigd toen ik van mijn kapper hoorde dat meerdere van zijn klanten ook bij Esteworld met goede ervaringen waren geweest.

Mijn ervaring in Turkije.
Hoe het verloop van de 4 dagen in Turkije is geweest ga ik niet beschrijven. Dat is inmiddels al genoeg beschreven. Ik richt mij alleen op de ervaring.
De gehele organisatie is goed aangestuurd. Al vóór vertrek ontving ik al diverse berichten uit Turkije die met name als doel hadden om alles te verifiëren en in goede banen te leiden. Bij aankomst was het vervoer goed geregeld en stond de chauffeur op de afgesproken plek ons in de luchthaven al op te wachten.

Wat mij tijdens de operatiedag opviel was de toewijding van het operatieteam. In sommige reviews wordt gesproken over “productiedraaien” met vele patiënten tegelijkertijd. Dat beeld herken ik helemaal niet. De mensen van de kliniek werken met veel passie en waren ook oprecht blij met het slagen van de operatie. Tijdens de operatie was er ook voldoende aandacht van de Nederlands sprekende hostess. Toevallig liep Hidde ook mee als hostess. Voor het bepalen van de haarlijn werd ook ruim de tijd genomen. De behandeling zelf was vooral een lange zit. Door de verdovingsspuiten moest ik even doorbijten, maar is uiteindelijk wel te doen.

Over de begeleiding na de operatie ben ik ook tevreden. Vanuit Hidde en Margo ben ik goed begeleid in de dagen na de operatie.

Inmiddels is het al bijna 2 weken geleden dat de operatie is uitgevoerd. De eerste dagen na de operatie zijn een beetje vervelend, slecht/moeilijk slapen en toch wel redelijk wat hoofdpijn. Na een dag of 5/6 kwam bij mij de omslag en voldoende ik mij weer veel beter.

De komende tijd zal ik het groeiproces op het forum bijhouden. In totaal 3.700 grafts zijn bij mij getransplanteerd. De geplaatste foto’s zijn op de dag van behandeling.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_2751.jpg‎ (134,8 KB, 963x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_2752.jpg‎ (131,0 KB, 700x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_2753.jpg‎ (139,7 KB, 795x gelezen)
derazendesax is offline   Met citaat reageren