Los bericht bekijken
Oud 13 december 2001, 18:32   #1
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Confronterende mail aan Hairlase

Onderstaande mail ga ik over enkele minuten aan Hairlase sturen. Ik heb dit geschreven in een vlaag van ongenoegen, nadat ik gisteren ontdekte hoe het litteken van mijn haartransplantatie er nu eigenlijk uit zag.

Gezien mijn oncontroleerbare geilheid naar de ultieme waarheid, kan ik het simpelweg niet opbrengen om dit niet in het openbaar te posten, waar iedereen het kan lezen.

Opdat wij allen de waarheid zullen mogen vinden. En niet te vergeten kennis en wijsheid.

==============================================

Beste mevrouw/meneer,

Zo'n anderhalf jaar geleden heb ik bij u een haartransplantatie ondergaan. Nu heb ik enige opmerkingen/vragen met betrekking hiertoe:

Als ik mijn litteken bloot leg zie ik daaronder een wit stuk huid van een halve centimeter breed lopen, waar geen haar groeit. Het is overduidelijk dat mijn hoofdhuid niet strakker wilde staan en daardoor weer nieuwe huid creëerde om vervolgens weer meer ontspannen te zijn. Dit zorgt ervoor dat ik mijn haar niet meer zal kunnen millimeteren. En dit terwijl mij op het consult een foto is laten zien van een meneer die alleen een dun haarlijntje als litteken overhield, wat verdween onder millimeterhaar. Ik heb dus niet gekregen wat me beloofd was.

1: Is het veel voorkomend dat littekens uitlopen op een dergelijke manier?

2: Waarom wordt tegen mij gezegd dat er gerust nog 3 of 4 transplantaties uit m'n achterhoofd kunnen, terwijl mijn hoofdhuid het zelfs na de eerste operatie al niet pikt om strakker te staan?


Ook is tegen mij gezegd dat ik alleen bij m'n inhammen kalende was. Dankzij Ids Boersma heb ik zelf kunnen zien op 50x vergrotende foto's, dat alles boven op m'n hoofd ook niet helemaal in orde is. Er stonden opvallend veel dunnende haren. Ik heb dit met eigen ogen gezien. Dit feit is volkomen over het hoofd gezien door de consultant, waardoor hij gemakkelijk een foute inschatting heeft kunnen maken.

Ik hoop dat u beseft dat dit serieuze consequenties kan hebben voor een persoon die niet zoveel donorhaar heeft, wat bovendien nog in zijn inhammen wordt gezet ook. In het geval dat zo'n persoon helemaal kaal wordt, zal hij ook aan de miserabele plukjes haar (ter waarde van een schandalige 20.000 gulden) boven op zijn hoofd niks meer hebben. De enige oplossing die resteert is afscheren. Uiteraard zal hij dan de krans haar achter op zijn hoofd moeten laten staan, in verband met het al dan niet uitgescheurde litteken wat er onder verborgen zit.

3: Hoe komt het dat er met al jullie inkomsten geen vergrotend apparaat van af kan, waarmee je serieuse diagnoses kan stellen?


Ik heb sterk het idee dat u te zwaar commercie ademt. Volgens mij denkt u teveel aan uw portemonnee, en te weinig aan de gemoedstoestand van de kalende mens, die in veel gevallen toch al een redelijke zwakte vertoont vanwege de psychische impact van kaling. Ik vind het niet juist dat u door middel van indoctrinatie("over een aantal jaren zul je nog eens langs moeten komen, dat staat vast", "kijk, je hebt nog wat haar verloren hier... geeft niks, dat maken we over een paar jaar wel in orde") en leugens ("medicijnen hebben veel bijwerkingen", "minoxidil/aminexil kunnen bij verkeerd gebruik zelfs haarverlies tot gevolg hebben") uzelf van uw inkomsten verzekert. Immers, de psychische welgesteldheid van onze kalende medemens is vele malen belangrijker dan een extra bedrag van enkele tienduizenden guldens in uw geldbuidel.

Kaling wordt door velen beschouwd als een ziekte. De behandelmethode die u zou moeten handhaven komt dan ook meer neer op die van een ziekenhuis, waar het draait om het beter maken van mensen. Momenteel doet u voorkomen alsof een persoon bij u een dure auto komt kopen. De instelling is simpelweg TE commercieel en het zou niet door de beugel mogen.

4: Heeft de consumentenbond u hier nog nooit op aangesproken?

5: Hoe komt het dat jullie mij hebben afgeraden om aan de medicijnen te gaan tegen haaruitval, terwijl alom bekend is dat deze heel erg goed werken, vooral als je er vroeg mee begint?

6: Hoe komt het dat Barney op jullie voorbeeldfoto's erg behaard oogt, terwijl zijn hoofd er in het echt simpelweg niet uit ziet?


Ik als professioneel IT'er heb de hele wereld (lees: Internet) als informatiebron. Met mijn reeds opgedane ervaring op Internet WEET ik ook waar ik informatie met een hoog waarheidsgehalte op moet zoeken. Wetende dat u ook op de hoogte bent omtrent ontwikkelingen rondom haarproblemen, ga ik ervan uit dat u beseft dat er over de gehele wereld intelligente mensen bezig zijn met het ontwikkelen van technieken die superieur zijn ten opzichte van haartransplantaties (die in principe vrij barbaars en - over het algemeen gesproken - redelijk ineffectief zijn). De toekomst biedt grote mogelijkheden. De vraag is immers hoog, en het aanbod zal moeten worden vervuld met nieuwe uitvindingen.

7: Is het zo dat u probeert zoveel mogelijk mensen nog een transplantatie aan te smeren, alvorens u kunt opdoeken direct na de komst van superieure technieken?


Deze vragenlijst is overigens gepost op een publiek forum: http://www.haarweb.nl/forum/showthre...=&threadid=121

Graag zie ik, en mijn kalende medemens, uw (hopelijk waarheidsgetrouwe) antwoorden zo spoedig mogelijk tegemoet.

Met vriendelijke groeten,

Jay the Truthseeker
  Met citaat reageren