Los bericht bekijken
Oud 1 november 2005, 20:33   #239
chriz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2005
Berichten: 102
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Colinhos
Wat ik me wel eens afvraag: zouden we hier ook zo bij stil staan wanneer alles aan ons lichaam zou zijn zoals we dat zelf willen? Zou Haarmannetje zich dan nog steeds zo ergeren aan die nep-wereld of zou hij zelf ook in die wereld leven? ...
Ik weet natuurlijk niet hoe dit bij anderen ligt, voor mij zelf kan ikzeggen dat ik mij in het verleden al 'erger aan de nep-wereld'. Altijd erger ik me aan dit soort mode uitingen, je moet doen wat bij je past, niet wat je een ander of groep ziet doen. Ook verzet ik me er tegen als in een gesprek het onderwerp "makeup is alleen voor vrouwen" langs komt. Ik verzet me dus tegen het geforceerd iets doen omdat het zogenaamd moet of juist niet hoort, terwijl dit in mij ogen iets voor de persoon zelf is om te beslissen.

De media helpt hier zeker niet bij. Die draagt uit dat vrouwen zich moeten laten verbouwen totdat alles aan bepaalde 'opgeblazen' lijnen voldoet. En mannen moetn juist of niets aan hun uiterlijk doen, of juist ook weer alles.

Wat ik me ook opeens bedenk hoe erg de 'opgelegde' mode kan veranderen! Nu wordt op veronica geroepen "dat haar, dat ziet er echt niet uit" als er een man met prachtige golvende haren tot op zijn schouders langs komt. Terwijl je in de jaren 70/80 met een krullebos moest rond lopen, rond de jaren 40/50 met zoveel vet er in dat je een pannekoek had, en rond eind 19de eeuw juist lange sterk golvende haren en bakkebaarden tot op je kin de standaard was.
chriz is offline   Met citaat reageren