Los bericht bekijken
Oud 25 december 2007, 15:37   #5
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
Exclamation laser IPL en ervarigen

Je moet minimaal een apparaat hebben dat 45 J levert per cm2 Daar zijn we het op dit forum allemaal mee eens! Ook mijn sparringpartner Laservrouw is het met mij eens dat 45J per cm2 niet veel is.


Hieronder enige informatie van Laservouw.

In sommige gevallen is het wel genoeg om een vermindering te krijgen van 85 -95% maar in veel gevallen niet. Aangezien haren dunner worden na een aantal behandelingen hebben ze steeds meer energie nodig om blijvend vernietigd te kunnen worden en dan is 45J per cm2 in de meeste gevallen te weinig.

Ook 2 lasers die boven de 60J per cm2 werken zijn:
Light Sheer diode laser: 60J cm2
Yag laser: 75J cm2


Let op!!!!
Met dergelijke ontharings apparaten die boven de 60J cm2 werken kan je mensen wel degelijk verbranden dus zorg ervoor dat u u zelf in een ervaren kliniek laat behandelen.
In klinieken waar artsen of dermatologen in dienst zijn wordt vaak zo hoog mogelijk behandeld omdat zij de nazorg vertegenwoordigen.

Kortom met ontharings apparaten boven de 60J cm2 heeft u de meeste kans op vermindering van uw haren als er maar wel op een verantwoordelijke manier mee gewerkt wordt.


Het lijstje uitgebreid met dank aan laservrouw.
1 Light Sheer diode laser: 60J cm2
www.aestheticclinics.com

2 Yag laser: 75J cm2
www.aestheticclinics.com

3 PhotoNova PLS 3 http://www.schoonheidssalonpetitparis.nl/

4 SmartPULS www.smartpulsamsterdam.nl


5 Ellipse Flex wie kent een kliniek?

6 VPL http://www.eindhovenantiaging.nl




Met dank aan Janniek hebben we deze link. http://www.newcreation.be/ontharing_inleiding.html

Het lijstje is een beetje gekleurd omdat het niet volledig is! Dus aanvullende info vind je hier. Voor wat betreft de Palomar starlux dat is inderdaad een goed apparaat maar ik wil je graag opmerkzaam maken op het feit dat je een rijtje maken waar ze zelf bovenaanstaan met hun 70 joule en de rest is allemaal minder. Dat is niet netjes, bijvoorbeeld de PLS3 en de smartpuls hebben ook 70 joules maar komen niet in het rijtje voor. Dus Palomar is een beetje stout!
Kijk maar http://www.skintechnology.nl en http://www.smartpuls.nl


Deze nemen ze niet in hun lijstje op omdat dan de Palomar niet wint maar wel een mooi lijstje.

Quote laser vrouw; “Om het verhaal nog moeilijker te maken zijn er zeker nog meer dingen erg van belang. Alleen het aantal Joules zegt ook niet alles. Bijvoorbeeld bij de Starlux van Palomar worden de 70 Joules verdeeld over een Lens van ongeveer 5 x 1 cm. Dit is dus 5 cm2. Er zijn ook IPL/VPL systemen die nog grotere lenzen hebben. Bij een Lumenis lightsheer wordt er weer maximaal 60 Joules verdeeld over een lens van 9 x 9 millimeter. Dit is dus nog geen 1 cm2. Hierbij komt dus alle energie op een veel kleiner oppervlakte. Gaan we dit weer vergelijken met bijvoorbeeld een Yag laser van 70 Joules. Deze zet een stipje van 6 mm. Op deze manier is de 70 Joules dus vele malen krachtiger dan ze te verdelen over een groot oppervlakte. “ eind quote

Je moet dus vergelijken per cm2 en niet het totaal. Maar de waarde per cm2

Vervolg van mijn eigen ervaring

Ik ben nu bezig met definitief ontharen. Ik ben eerst bij de carecompany geweest in de PC, super mooie kliniek, leuke mensen alleen een kut resultaat, mijn bikinilijn was na 8 keer nog niet beter en ik had mooie rooie vlekken die verdomt veel pijn deden voor een dag of 8. Daarna ben ik een tijdje niet meer bezig geweest met ontharen todat ik met een vriendin mee was shoppen in Magna Plaza, zij moest naar een behandeling om de hoek daar en het regende dus ben ik mee gegaan. Nu ben ik voor de derde keer behandeld in dat ontharingscentrum met een resultaat waar ik zeer tevreden mee ben (nadat ik eerst de kat uit de boom had gekeken hoe het met mijn vriendin ging) heb ik weer de stap gezet en met een resultaat waar ik mee thuis kan komen. Ik krijg 30 procent korting en nog iets als je iets wilt kun je ook het geld regelen heb ik geleerd van mijn ortho manueel therapeut (werd ook niet vergoed). Ik ben 2 mei voor het eerst geweest en ik heb gezichtshaar (heb wat haar op mijn kaaklijn onder mijn oren, oksels en bikinilijn laten doen. Eerst dacht ik dat het niet werkte maar toen ik belde hebben ze mij uitgelegd dat de stoppeltjes (dode haarworteltjes) tussen de 1e dag en de 14de dag omhoog komen omdat ze door de huid worden uitgestoten. Ik kon dit testen doordat ik met een pincet er aantrok. De haren die dood zijn trek je dus los zonder dat de huid meekomt. Zoals gezegd OHRA vergoed deze behandelingen. Ik heb ook gehoord dat de VGZ het ook vergoed . ik heb zelf ervaring met smartpuls maar een vriendin heb ik eerst de kooltjes uit het vuur laten halen (zij eerst behandeld) sommige mensen vinden het voordelig, ik weet niet waarom de prijzen voordelig gevonden worden want ik heb alles bekeken wat ik kon vinden op internet en dit was de beste keus volgens mij maar niet de voordeligste als je het per behandeling bekijkt maar omdat het een goed apparaat is heb je minder behandelingen nodig en daarom is het dan voordelig volgens mij. Ik vond een ander voordeel dat mijn behandelaarster medicijnen had gestudeerd, niet in NL waar weet ik niet meer, en mij kon ook kon helpen met een ander probleem, ik heb door al het gepluk van mijn haren in mijn gezicht allerlei kleine littekens bij mij zelf veroorzaakt en ze heeft een ander apparaat waarmee ze die vervaagt en ik hoop uiteindelijk dat ze weg gaan maar het ziet er al beter uit dan het was. Ze wilde niet beloven dat alles weg ging maar wel dat het verbeterd en dat gebeurt nu. Mijn vriendin was eerst met de Epilight behandeld het had wel effect maar niet het gewenste doordat de epilight niet krachtig genoeg was veroorzaakte Epilight donsharen en die kregen ze nooit meer weg vandaar dat ze desperaat werd en uiteindelijk bij Smartpuls terecht is gekomen en nu gaat het goed. Ze is er nu vanaf en is begonnen met een behandeling voor andere lichaamsdelen.


13 july 2007 voor de derde keer langs geweest. De behandeling slaat goed aan, al mijn dikke haren zijn weg en de haartjes worden dunner. Gelukkig is dit een sterk apparaat zodat ik geen donshaartjes krijg. De energie gaat ook omhoog maar het blijft goed uit te houden, er hoeft niet gekoeld te worden zoals bij de vorige kliniek waar ik was. Ik heb ondertussen begrepen dat dit apparaat het sterkste is van alle apparaten in Nederland en te oordelen naar het resultaat zal het wel waar zijn. Op zich zijn de behandelingen goed en het ziet er heel netjes en schoon uit alleen voor social talk zoals bij de kapper hoef je er niet heen te gaan. Maar goed het gaat om de behandeling en niet de gezelligheid hoewel het er wel gezellig uitziet. Dat hebben ook andere leden op dit forum opgemerkt dat de behandeling wel goed is maar dat je er niet voor de gezelligheid heen moet gaan.

Ik heb ondertussen mijn 5e behandeling gehad en ik moet er nog minimaal 2 en ga tevreden de kerst van 2007 in.

Voor iedereen een haarloos 2008 en laat je niet verbranden door goedkope klungelaars met oude shit die ze terug willen verdienen!
lanny is offline   Met citaat reageren