Los bericht bekijken
Oud 9 juli 2004, 16:57   #6
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Maak je niet druk Eminem . Een agressieve shampoo zorgt echt niet direct voor permanente haaruitval. Als het al zo is, dat je haar opeens wat meer uitvalt erdoor, moet je gewoon even stoppen, dan herstelt alles zichzelf weer.
Ik denk toch niet dat het schadelijk is om rooscure meer dan 2x per week te gebruiken. In onderzoeken gebruikten sommige proefpersonen het wel 4x per week. Volgens mij kan vaak wassen met rooscure of nizoral geen kwaad.

Ik heb even opgezocht wat mogelijke bijwerkingen zijn. Die zijn er op korte termijn niet, alleen op lange termijn:

One word of warning, anti-inflammatory products do seem to have the potential to promote folliculitis (let’s call it scalp acne) when they are used for a long time. It is ironic that an anti-inflammatory product should do this, but it does seem to occur in some people. If folliculitis develops just stop using the product and it should go away.

Maar het moet ook gezegd dat deze bijwerkingen bij nizoral horen met 2% ketoconazole, en ik zou iedereen rooscure aanraden met maar 1%. Dezelfde werking en waarschijnlijk niet zo snel deze bijwerking.

Ik heb veel topics doorgelezen op amerikaanse forums waar men het al langer gebruikt, en iedereen is er zelfs na maanden gebruik nog zeer over te spreken, zonder uitzonderingen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren