Los bericht bekijken
Oud 27 november 2019, 22:52   #33
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionier Bekijk bericht
Ja sorry je bent gewoon een (hopeloze) idioot, dit gaat er over, je eigen studie niet eens kunnen begrijpen.
nogmaals, pionier, jij begrijpt de studie niet. dit is basis-engels en je snapt het niet. dat is verder prima, maar fake het dan ook alsjeblieft niet.

ik heb speciaal voor jou de onderliggende studie even boven water gehaald. speciaal voor jou, zodat jij het ook snapt.

dus dezelfde resultaten, maar dan in jip en janneke taal.

ik citeer:

"As compared with the men in the placebo group, the men treated with 5 mg of finasteride per day had a significant decrease in total urinary-symptom scores (P<0.001), an increase of 1.6 ml per second (22 percent, P<0.001) in the maximal urinary-flow rate, and a 19 percent decrease in prostatic volume (P<0.001).
The men treated with 1 mg of finasteride per day did not have a significant decrease in total urinary-symptom scores, but had an increase of 1.4 ml per second (23 percent) in the maximal urinary-flow rate, and an 18 percent decrease in prostatic volume.
The men given placebo had no changes in total urinary-symptom scores, an increase of 0.2 ml per second (8 percent) in the maximal urinary-flow rate, and a 3 percent decrease in prostatic volume."

Bron: https://www.nejm.org/doi/full/10.105...99210223271701

Speciaal voor jou in begrijpelijk Nederlands (en voor de zoveelste keer):

5 mg gaf een statistisch significante toename ten opzichte van placebo.
1 mg gaf geen statistisch significante toename ten opzichte van placebo.

In tegenstelling tot wat jij rondschreeuwt: niemand vergelijkt de 1mg met de 5mg; allebei worden (zoals altijd in dit soort studies) uitsluitend vergeleken met placebo

En als we dan toch bezig zijn. Dezelfde studie:

"The men who received 5 mg of finasteride daily had a significantly greater decrease in total symptom scores than the men given placebo. The decrease in the scores of the men who received 1 mg of finasteride daily was intermediate"

"The effect of a daily dose of 5 mg of finasteride was greater than that of a 1-mg dose. We conclude that treatment with a 5-mg dose of finasteride is beneficial in men with benign prostatic hyperplasia."

Moet ik dit ook voor je vertalen in het Nederlands, of lukt het zo denk je?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionier Bekijk bericht
Ik hoop dat idioten zoals jij en je vriendje hierboven je pilletjes blijven nemen, hopeloze kalende dwazen zoals jullie zullen het spijtig genoeg maar op één manier leren.
ik kan me in jouw situatie je frustratie voorstellen, maar houd het een beetje netjes joh.
minten is offline   Met citaat reageren