Los bericht bekijken
Oud 2 augustus 2019, 01:09   #285
Willow
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2018
Locatie: België
Berichten: 8
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Janneke100 Bekijk bericht
Willow, als jij nog meeleest, ik heb een vraag over Urtakram. Ik heb nog een halve fles staan en ik zat me af te vragen waarom ik daar toen mee gestopt ben en opeens wist ik het weer. Er zit sodium coco sulfate in en ik las ergens dat dat green washing is en het dus de hoofdhuid even hard irriteert als laureth?

https://soapnutrepublicsg.com/blogs/...-green-washing


maar je leest zoveel. Jij waste het elke twee dagen. is dat om de anderste dag of twee dagen ertussen?

Potverdikke zeg, je hebt gelijk over die coco dinges. Ik had geen idee. Ik dacht net dat dit iets natuurlijks was. Ondertussen ook wat zitten opzoeken en het klopt allemaal. Het woordje coco is net bedoeld om ons (de consument) het gevoel te geven dat het goedje veilig is. Zelfs de "veilige" shampoo van Weleda die ik hier heb staan zit vol met onzin.


Ik veronderstel dat ik tevreden was met die shampoo's omwille van het feit dat mijn hoofdhuid niet meer zichtbaar uitdroogde en ging schilferen, jeuken en weet ik veel wat nog meer in vergelijking met al de andere shampoo's die ik voordien gebruikte. Het was toen ik van shampoo veranderde dat ik ook begonnen ben met appelazijn, en appelazijn hersteld de natuurlijke ph van de huid. Mijn gezuiverde hoofdhuid heeft dus niks te maken met de shampoo besef ik nu.



Ik ga dus op zoek naar een andere shampoo. Zal voor volgende week zijn want de biologische winkel hier is in verlof en ik heb even niet de tijd om naar een andere stad te gaan.



Bah, en dan te bedenken dat er zoveel bloggers zijn die shampoo zoals urtekram aanbevelen omwille van de zuiverheid van het product. Niks mag je nog vertrouwen. Alles moet je zelf opzoeken. Was ik maar laborant geworden!



Bedankt om dit toch te vermelden en me er attent op te maken. Als ik een goede shampoo vind laat ik dit hier zeker weten.


Je vraag over wanneer ik mijn haar was. Deze ochtend gewassen, morgen niet, overmorgen weer wel.

Ik gebruik ook minox maar nooit op de dag dat ik mijn haren heb gewassen, anders heb je nooit eens een dag waarbij je met een frisse kop buiten kan. Maar 's avonds voor het slapen gaan doe ik het dan weer wel. De volgende ochtend ook weer minox. Petje aan wanneer ik buiten ga (want de zon mag er niet op). 's avonds ook weer minox en de volgende ochtend is het dan weer haarwasdag en geen minox tot 's avonds weer wel. Wat een gedoe altijd.



Die Urtekram shampoo die ik nog over heb gebruik ik nu maar in een voetbadje tot die op is.


Ow ja, ik las ergens dat jij je afvroeg hoe het kwam dat je haren zo zacht worden van die appelazijn. Appelazijn maakt de schubben van de haren dicht, net zoals koud water, en daarom is het zo zacht dus.


Groet!
Willow is offline   Met citaat reageren