Los bericht bekijken
Oud 31 oktober 2007, 16:27   #5
Carolien21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2007
Berichten: 89
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
Lieve vrouwen

Er is een nieuwe studie uitgekomen over de behandeling van FPB (female pattern baldness). Ze hebben cyproteronacetaat met spironolacton vergeleken. Minoxidil mocht niet worden gebruikt door de vrouwen. Helaas is er niet met een placebogroep gewerkt.

Uit het onderzoek kwam dat er geen verschil is in resultaat tussen cyproteronacetaat en spiro. Ze zouden volgens deze studie dus allebei even goed werken. 88% van de vrouwen had baat bij de behandeling.

Meer info:
- Study abstract
- Artikel HLH

Klikt goed...ik ga denk ik maar aan de spironolacton. De bijwerkingen zijn ook minder heftig dan de Diane35 (cyproteronacetaat). Ook gewoon een prettig idee dat je een andtiandrogeen binnenkrijgt.

Bij de onderstaande dame had het blijkbaar een positief effect:

Het is alweer bijna een jaar geleden dat ik hier regelmatig postte, maar moest op een gegeven moment afstand nemen omdat ik me veel te veel in mijn haarverlies verdiepte, en ik mezelf gewoon niet meer herkende. Maar dit terzijde, dit verhaal gaat over de spironolacton die ik sinds begin oktober 2004 ben gaan slikken in overleg met een endocrinoloog. Na lang aarzelen ben ik ermee begonnen omdat deze man mij keer op keer verzekerde dat dit middel al 40 jaar wordt voorgeschreven aan mensen met een te hoge bloeddruk en gewoon heel veilig is. Bij ongeveer 40% van de vrouwen met haaruitval heeft dit goede resultaten (50 mg per dag), en dat merk je dan gemiddeld na 9 maanden.
Na zo'n 1,5 maand was bij mij echter al heel duidelijk resultaat, de haaruitval was nagenoeg over! Ik was vreselijk blij , maar durfde het nog niet van de daken te schreeuwen. Alleen , hoe was het zo snel al mogelijk? Navraag leverde een vaag antwoord op, zoiets van : Sommige mensen reageren sneller op medicijnen dan anderen.


bron: http://www.haarweb.nl/forum/showthre...=hybrid&t=7922

Laatst gewijzigd door Carolien21; 31 oktober 2007 om 16:33
Carolien21 is offline   Met citaat reageren