Los bericht bekijken
Oud 6 november 2017, 15:12   #1
Chrystal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2017
Berichten: 1
Geslacht:
Kaalheid door grote haarklit

Hallo, ik heb een probleem en hoop hier raad of andere ervaringen te vinden.
Ik heb jarenlang dag en nacht extensions gedragen. Hierdoor is mijn hoofd aan de zijkanten kaal geworden.
Die plekken ben ik gaan camoufleren met Volluma. Ook een aantal jaar zo gedaan. Mijn haar is nooit meer terug gekomen. Ik ben wel naar de dokter geweest maar die had geen advies.
Kortom, jaren zo doorgesukkeld.
Een tijdje terug ben ik bij de dermatoloog geweest, en die zei dat mijn haarzakjes gewoon actief zijn. Ik moest mijn haar 100% met rust laten.
Oké dat werd even met los haar en zonder camouflage...slik!
Ik ging steeds meer bezig met mijn natuurlijke haar en ontdekte dat mijn hoofd bobbelig aanvoelde. Ik befon ook steeds meer druk op de kale plekken te voelen. Toen ik met mijn nagel over zo'n bobbel ging, ontwarde er ineens een klit die er al héél lang moet hebben gezeten. Ik ben gaan ontklitten en belandde van de één in de andere grote klit. Een hoop afvalstoffen kwamen ook los en heel mijn hoofd luchtte op.
Wat lijkt nu te zijn.. op de hoofdhuid is een klit ontstaan die een hele bedrading van klitten over mijn hoofdhuid heeft gelegd. En daaronder zit gewoon lang haar. Als ik stukjes klit los krijg, schiet er nieuw haar naar boven.
Op mijn voorhoofd lijken ze een beetje ingegroeid te zijn,
En aan de zijkanten lijkt er een huidlaag gevormd te zijn over die haargroei, waardoor t haar niet weg kan en dus naar boven in die klitten mee is gegroeid. Dat zit opgehoopt onder die klitbulten. Wat ik altijd aanzag voor huid en er gewoon overheen borstelde.
De klit is vanaf de kruin over heel mijn hoofdhuid gaan lopen.

Ik ben gaan wassen met sterke anti-roos shampoo en een goede conditioner en antklit.
Stukje bij beetje komt mijn haar los
Maar ik wist echt niet dat dit kon. En wat ik er in godsnaam aan zou kunnen doen verder. Mijn hoofd kaalscheren is de allerlaatste optie...
Chrystal is offline   Met citaat reageren