Los bericht bekijken
Oud 25 juni 2017, 12:43   #40
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Star82 Bekijk bericht
Lotions heb ik ook al geprobeerd, helpt ook niet.
Psychisch is alleen dit haarprobleem wat speelt. Ik weet zeker als dat over is dat ik veel blijer ben. Maar misschien gaat t nooit over :-( accepteren vind ik gewoon erg moeilijk. Ik schaam me er eerder voor dat ik geen gewoon vol kapsel meer heb.
En een ander middel als ketoconazol, ik heb denorex gebruikt en verder ben ik bij huisarts en dermatoloog klaar. Ze weten niet wat er verder aan te doen en het advies is leer er maar mee leven. Ik ben alleen degene die er mee zit... maar goed positief blijven en het niet laten overheersen. Dat heb ik ook al geleerd bij de psycholoog :-)
Het gaat er niet zozeer om, dat je lotions hebt gebruikt, maar welke stoffen er in die lotions zitten. En het is goed mogelijk dat een andere dermatoloog wél een oplossing vindt, en andere kennis en inzichten heeft, en misschien meer tijd voor je neemt om te experimenteren, en misschien meer bereid is om informatie voor je te gaan zoeken dan je vorige dermatoloog.

Desnoods betaal je dat zelf, of vraag je een verwijskaart aan een andere huisarts dan je eigen huisarts. Of je kunt vragen of je dermatoloog je doorverwijst naar een andere dermatoloog.

Of vraag eventueel aan iemand met medische kennis, of die nog meer oplossingen kan vinden op internet, ook in andere talen. Vraag aan je dermatoloog wat alle mogelijke diagnoses zijn. Hoeveel minuten of uren ben je in totaal bij een dermatoloog geweest?

Bovendien kun je het over een jaar of acht jaar opnieuw vragen aan een dermatoloog, omdat er dan mogelijk nieuwe inzichten en medicijnen zijn op dit gebied in de wetenschap. En waarom zou je niet ook een goede alternatieve genezer zoeken, zoals bijv. een kruidengenezer?

Desnoods millimeter je je haar met een tondeuse, omdat dat misschien helpt in combinatie met een crème of lotion. En heb je al pimecrolimus en tacrolimus geprobeerd? En een eliminatie-dieet om een evt. voedselallergie op te sporen?

Of heb je andere lichamelijke klachten, die misschien kunnen wijzen naar een onderliggende aandoening? Dan kun je het ook overleggen met een internist.

Overleg dit probleem ook op een internetforum voor eczeem of andere huidproblemen, en op een internetforum voor alternatieve geneeswijzen.

Desnoods scheer je je hoofdhaar een keer af, en draag je voorlopig een pruik, pet of muts, om te kijken of een behandeling dan misschien beter aanslaat. Je kunt dan je hoofdhuid blootstellen aan UV-straling van de zon of van een gezichtsbruiner als experiment. Overleg dat ook met een dermatoloog. Ook kun je dan een medische crème gebruiken op de hoofdhuid.

Je huidaandoening is zonder haar natuurlijk wel beter zichtbaar als je je hoofddeksel afzet.

Evt. kun je ook met behulp van een gynaecoloog op zoek gaan naar een andere anticonceptiepil, die misschien het probleem oplost.

Je kunt ook regelmatig een corticosteroïde-lotion of -créme gebruiken, maar liefst onder begeleiding van een dermatoloog, vanwege de kans op schadelijke bijwerkingen daarvan. Corticosteroïden zijn beschikbaar in verschillende sterkte-klassen en concentraties. Des te sterker de corticosteroïde is, des te sterker zijn ook de ongewenste bijwerkingen. Zie daarover de bijsluiter.

Laatst gewijzigd door theo sluis; 25 juni 2017 om 14:52
theo sluis is offline   Met citaat reageren