Los bericht bekijken
Oud 27 september 2005, 13:39   #5
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Waarde Haarman,
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
(Vervolg op mijn bericht uit het succestopic.)

Ik ben er nu vrijwel zeker van dat ik toch met finasteride ga beginnen. Ik moet zeggen dat de kosten mij echt meevallen als je gebruik maakt van proscar en die pillen zelf in stukken snijdt.
Sterker nog: Proscar wordt door de meeste ziektekostenverzekeraars vergoed!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Ik heb even twee punten waar ik jullie advies over wil vragen:

1. Kan ik beter met 1mg p/d beginnen (1 proscar tablet in 5 stukken snijden) of met 1,25mg p/d? (Of misschien zelfs een andere dosering)?
Ik weet uit ervaring dat het al een hele klus is om een Proscar-pilletje in vier enigszins gelijke stukken te verdelen. Het verdelen in 5 stukken is voor mij (met mijn ietwat grove motorische gesteldheid ) in ieder geval werkelijk een onmogelijkheid. Ik zou gewoon 4 stukken doen, dan krijg je gemiddeld 1,25mg per dag binnen. Als je het in 5 stukken snijdt loop je het risico dat je ook stukjes hebt waar veel minder in zit dan 1mg (de fina zit niet gelijkwaardig verdeeld in die pil).

1,25mg is een prima dosering. Je loopt niet meer kans op bijwerkingen door die 0,25mg ofzo. Je kunt trouwens ook in de volgende threads nog kijken voor tips & adviezen:
[finasteride] Dosering
[finasteride] Het delen van Proscar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
2. In hoeverre kan ik op eigen gelegenheid proscar kopen, zoals via goedkope-medicijnen.nl? Dit in verband met de veiligheid en of het wel verstandig is. Het punt is: mijn huisarts is een oude stijve hark waarvan ik nu al wel kan zeggen dat hij het mij nooit voor zal schrijven en daarbij komt dat ik een enorme moeite heb om mijn zorgen rondom AGA te openbaren aan mensen uit mijn omgeving... zeker wanneer het oude stijve harken zijn (dubbel probleem dus ).

Alvast zeer bedankt!
Mijn mening hierover is overbekend. Het feit dat je arts een oude hark is, is in mijn ogen geen enkel excuus om het niet met hem te bespreken. En natuurlijk is het lastig om het met hem te bespreken, ik had ook het zweet in mn handen staan toen ik naar mn huisarts ging. Maar daar moet je je gewoon overheen zetten. Voor zo'n huisarts ben jij gewoon een van de vele patienten. Het kan hem echt geen reet schelen wat je vraagt, hij krijgt wel vreemdere vragen en verzoeken.
Als hij het je niet voor wilt schrijven, zou ik in ieder geval aan hem mededelen dat je het gaat gebruiken. Daarna kun je het dan zelf bestellen via goedkope-medicijnen. Maar hij moet gewoon eerst op de hoogte zijn van wat je allemaal gebruikt, klaar uit. Dat lukraak voorschrijven van goedkope-medicijnen.nl zonder dat er een arts naar jou of je medisch dossier kijkt, vind ik onverantwoordelijk.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 27 september 2005 om 13:45
Tiuri is offline   Met citaat reageren