Los bericht bekijken
Oud 4 februari 2018, 15:45   #1660
Pamo1972
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2011
Berichten: 428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wesley1982 Bekijk bericht
ik heb dit gedaan

ik ben de oprichter en uitvoerder van follicle aesthetics in oost-vlaanderen

1 : 1 contact met je uitvoerder zonder tussenpersonen

de beste raad dat ik kan geven is : laat je hoofd even nakijken op een info gesprek voor je beslist dit te doen , het is zo dat op sommige scalpen de huid niet voldoende van kwaliteit is om degelijke micro fijne puntjes vast te houden , dus als je dit doet ga even luisteren of de uitvoerder genoeg kennis heeft van de scalp en je voldoende kan uitleg verlenen over hoe het geplaatst word , wat de voor en nadelen zijn en wat je kan verwachten voor jouw hoofd en vooral : ben ik wel geschikt voor micro haar pigmentatie ?

ik draai nu bijna 2 jaar in mhp en ik heb heb meerdere certificaten en ik ben nog steeds op zoek naar wat kan ik nog meer doen om het nog beter te maken waar ik wel een aantal zaken ontdekt heb dat ik nog nergens gezien had , wat mij steeds motiveerd om nog mooier en realistischer werk te kunnen leveren , mijn hoofdpunt = micro fijn moet het zijn... niet juist een hoofd volprikken met ruwere stipjes , het moet realistisch zijn als ze met het oog op je hoofd zitten kijken en niet enkel op 1m spreekafstand... ik kan het niet snel , je komt snel 4 - 5 keer langs bij mij maar het resultaat is het beste mogelijk , dit omdat we de tijd nemen met als doel : als het iets moet zijn waarmee je dag in dag uit rondloopt , ja dan wil je toch het beste ?

verder is het echte horror wat ik al gezien heb van permanente makeup studios waar ze aan lippen en wenkbrauwen ook werken dat ze dit even snel bijnemen omdat er een markt voor is ... met mooie goedkopere prijzen , nu daarna komen die jongens bij mij met de vraag : is dit normaal ? en kan jij het oplossen ? ik heb al een aantal scalpen kunnen fixen als het niet te erg was de schade maar bij sommige zit er teveel en te diep opengelopen pigment dat laser de enige optie nog is... als ze niet enkel scalpen doen... denk er goed over na want het verwijderen kost soms evenveel of meer als het te laten plaatsen...

wat gaat hier meestal fout :

verkeerde naaldtype (onderhuidse bloedingen , het pigment mengt zich met het bloed )

verkeerde pigmenttype (enkel bepaalde pigmenten zijn geschikt voor een scalp , zelfs al adverteren ze het als scalp pigment...

niet de correcte handeling bij het prikken ( diepte , de beweging van de naald dat in de huid komt , timing , machineinstellingen op basis van de huiddikte )

dit is iets ongezien , voor de buitenwereld lijkt het gewoon wat stipjes zetten , ik moet zeggen , ik dacht dit ook wel een beetje toen ik de stap zette om dit aan te leren maar de scalp is zo complex dat van 100 uitvoerders maar een 5 tal mensen het echt foutloos en superfijn kunnen plaatsen waar het na genezing een supermooi natuurlijk eindresultaat geeft , want na het prikken ziet het er steeds goed uit , het is met de genezing pas dat je ziet wat je krijgt , stipjes dat wat te diep geprikt zijn expanden dan verder in diameter...

dus zoek op voor je aan zoiets begint en kijk na of ga op gesprek dat je zeker bent : goed die weet perfect wat hij aan het doen is... dit bespaard je veel spijt en stress nadien

ik hoop dat ik hier iets aanvul op dit forum , dat mensen iets meer inzicht krijgen waar ze moeten op letten , waar het fout kan gaan enz...
Succes Wesly!
Pamo1972 is offline   Met citaat reageren