Los bericht bekijken
Oud 17 mei 2015, 01:18   #34
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Beste broertje van koelkast,

Allereerst moedig van je dat je ons je verhaal deelt. Haarweb is toch een mooi forum waar we met regelmat met elkaar onze verhalen delen. Ik zelf heb het al enig tijd geaccepteerd, ik heb er letterlijk schijt aan. Het boeit in ieder geval niet meer, maar het ziet er nog ook redelijk uit en ik heb nog minimaal 2 haaroperaties als second opinion.

Ik raadt jou in eerste instantie toch een goede psycholoog aan. Praat met hem eens goed over je probleem en vooral over hoe je voelt. De vraag is namelijk of haaruitval obsessie een gevolg is van psychologische problemen, of de oorzaak is van niet lekker voelen. Achterhaal aub eerst dat even. Het kan zijn dat je iets anders hebt, waardoor je haaruitval erger maakt dan het is.

Daarnaast is het opvallend dat fina je haaruitval niet heeft geblockt, weet je zeker dat je fysiek helemaal in orde bent? Misschien heb je ergens anders last van en is haaruitval het gevolg van een fysieke kwaal. Laat je bloed eens effe checken zou ik zeggen.

Focus je ook op de goede dingen, positieve dingen je in huis hebt. Je hebt een goed body, zorg voor glanzende tanden en nice kleding. Een goede lach en een goed innerlijk, etc. Versterk de punten waarop je aan uiterlijk nog wel kan scoren. Kaalheid zal vanzelf op achterplan verschuiven. Werk aan zaken die je zelfvertrouwen zal verbeteren, fuck it, zelfs met een kale kop ben ik een knapperd is de motto. Probeer eens zo te denken, probeer het eens. Wie positief denkt, zal positief zien, wie positief ziet zal geluk proeven in zijn of haar leven.

Sta ook stil bij het feit dat je kaalheid letterlijk je leven aan het verwoesten is. Is het wel waard makker? Je bent nog fucking jong, pis erop man, ga genieten van je leven. Laat wat uitvallende haren niet je leven verwoesten, je bent sterker dan dat. Doe wel wat je eraan kan doen, maar laat het niet je leven verwoesten. Leven is meer dan enkel alleen wat haartjes.

Besef dat mensen altijd zwakke plekken zullen zoeken om jou stuk te maken, fuck mensen. Live youre life, laat niet kleine zielen jou van de weg afslaan. Wie zijn zij? Waarom sta jij zwakke gasten toe om jou leven te verwoesten met hen opmerkingen. Pak ze dubbel hard terug, ieder mens heeft wel mindere uiterlijke kenmerken. Wees hard en vies, gewoon smerig zijn, blaffen honden gelijk wat minder hard.

Probeer ook gewoon naar mensen te kijken die het slechter hebben. Ik zag laatst een man van mijn leeftijd zonder armen. Moet je zijn leven voorstellen, hij knokt ook door. Het leven is een groot strijd vriend, sta sterk en vecht terug, laat honden jou niet kapot maken. Jij bent sterker dan hen, zij zijn slechts trieste figuren die inspelen op jou zwakheden. Elimineer je zwakheden, laat dit proces jou sterker maken en kom harder terug. Afgunstige zielen zullen enkel kunnen janken dan. Je moet zelf sterker worden, in je hart en in je hoofd. Youre mind is the battlefield, als je daar wint, dan zal niemand jou nog meer iets kunnen doen.

Vecht terug, je bent sterker dan je angsten, obsessies, kwalen. Uiteindelijk zal je het toch zelf moeten doen, ieder winnaar is wel eens hard op zijn bek gegaan, such is life. The sky is the limit, go on. world is yours. Good luck mate! Leer vechten, wie vecht zal winnen.

Met hartelijke groet,

Kalekop
kalekop28 is offline   Met citaat reageren