Los bericht bekijken
Oud 2 februari 2005, 20:07   #61
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Er is dus geen enkele reden om aan te nemen dat AR-blockers niet zouden werken tegen reflex-hyperandrogeniciteit (RH). Sterker nog, Dr. Proctor (niet mijn favo dermatoloog, maargoed) zegt zelf ook dat topical anti-androgenen kunnen bijdragen om RH tegen te gaan:

And yes, topical antiandrogens such as spironolactone, which do not elicit the increase in testosterone, are likely helpful.

[bron]
Ik denk dat ik de gehele tekst op een andere manier gelezen heb. Uit de uitleg hieronder zou blijken dat RH zowel een gevolg is van hogere t-levels als van het zich vermenigvuldigen van receptoren. Ik heb hieruit opgemaakt dat ook AR-blockers zouden zorgen voor RH aangezien de receptoren zich ook kunnen vermeningvuldigen als ze met minder DHT in aanraking komen. (en dan geen extra aanmaak van T nodig hebben.) Oftewel, wat je ook doet, je bent altijd de lul... Maar, misschien heb ik dat verkeerd opgevat...
Citaat:
Reflex hyperandrogenicity is caused by a combination of increased testosterone and increased tissue sensitivity to male sex hormones ( androgens ). The latter is cause at least partially by an increase in the numbers of androgen receptors. Whether the receptors also get more sensitive is not clear, but seems likely.
Overigens, een arts van Merck zou ontkend hebben dat het proces van zich vermenigvuldigen/ gevoeliger worden van androgeen receptoren uberhaupt bestaat...

Citaat:
Dr. Proctor (niet mijn favo dermatoloog, maargoed)
Slecht consult gehad?


Ps. Echt goed die tekst in 't haarwoordenboekje! Het vormen van een soort van definitie neemt, naar mijn idee, veel verwarring weg.
__________________
AmazingLaserBrush

Laatst gewijzigd door Vince001; 2 februari 2005 om 20:26
Vince001 is offline   Met citaat reageren