Los bericht bekijken
Oud 3 februari 2005, 23:42   #70
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
hmmm, heb dus wat (zeer minimale) antwoorden gekregen van dr. Proctor. Misschien had ik 'm eerst een aai over z'n bol moeten geven over Proxiohen, voor wat meer aandacht...

Het antwoord op de vierde vraag is iig toch wel behoorlijk k*t!
ik kan geen artikelen vinden op PubMed. Het verhaal op Proctor's site impliceert echter wel dat hij het heeft gebaseerd op studies:

Reflex hyperandrogenicity is caused by a combination of increased testosterone and increased tissue sensitivity to male sex hormones ( androgens ). The latter is cause at least partially by an increase in the numbers of androgen receptors. Whether the receptors also get more sensitive is not clear, but seems likely.


Ik heb hem ook gemaild om te vragen naar die studies, kreeg als antwoord "no time to look them up" terug.

Beetje ongeloofwaardig. Zolang hij niet met studies aankomt vind ik dat hele RH-verhaal van hem ook een beetje ongeloofwaardig.

Daarom zou ik nu mensen adviseren: bemerk je flinke RH en heb jij de vier kenmerken in ERGE mate, voeg dan topical spiro toe aan je regimen of gebruik alleen nog maar topische anti-androgenen, en geen systemische meer.

Het verhaal rondom RH en het laten castreren van mensen met prostaatkanker verklaart waarschijnlijk ook waarom mensen die fina/duta slikken een significant lagere kans op prostaatkanker hebben, maar ALS ze het krijgen, ze ook meteen goed het naadje zijn. De mensen die het dan toch krijgen hebben dan waarschijnlijk RH, waardoor het aantal AR op de kankercellen zich vermenigvuldigen. Dat in combinatie met hogere T-levels is natuurlijk geen goede zaak in het geval van prostaatkanker: het zal de deling van de kankercellen een flinke boost geven.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren