Discussie: Shedding
Los bericht bekijken
Oud 4 november 2004, 20:18   #48
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petro
Allereerst, ik hoop niet dat mijn reactie idd agressief is overgekomen want dat was absoluut niet de bedoeling!! Ik wilde juist graag een reactie van Tiuri omdat die op dit forum laat zien niet alleen te willen weten óf een middel werkt, maar ook waarom. (Of waarom niet...). Vandaar dus de gerichte vraagstelling, die dus eerder positief dan negatief bedoeld is!
Ok... sorry joh. Was wat een zaak van perceptie

Citaat:
Dan inhoudelijk. Ik kan idd nooit 100% zeker kunnen weten of mijn haaruitval daadwerkelijk het gevolg is van mijn prophecia-gebruik. Gezien de kenmerken en ervaringen van anderen durf ik er echter wel vanuit te gaan. Zoveel toeval bestaat niet.
In je reactie verklaar je prima waarom prophecia vooral op de kruin werkt en niet zozeer frontaal. Lijkt me een hele plausibele uitleg. Het verklaart echter niet waarom een shedding dan vooral op het voorhoofd inhakt. Frontaal had ik nog helemaal geen DHT-problemen, waarom wordt er daar dan toch zo heftig op gereageerd? Ik vind dat echt paradoxaal, en snap ook niet waarom niemand er mee bezig lijkt te zijn. Misschien dat ik de vraag op een engelstalig forum kan stellen?
Dat kan je misschien eens doen. Het is niet dat er niemand mee bezig is. Als je op posts van mij gaat zoeken, dan zie je die vraag ook vaak terugkomen in twee varianten :
* waarom frontaal als het daar minder werkt
* hergroei is allemaal goed en wel maar wat me vooral interesseert is stabilisatie en comeback van de haren die ik verloor (en nog steeds verlies) tijdens de behandeling.

Citaat:
Waar ik heel erg bang voor ben is dat mijn haaruitval zich dalijk gaat stabiliseren zonder dat mijn nu uitgevallen haren terugkomen.
Amen brother !

Citaat:
Dan lijkt het op zich een goed resultaat, maar hou ik feitelijk de komende jaren een status in stand die ik misschien pas over een jaar of 5 had hoeven hebben...
Zo lang niet hoor... haren blijven geen 5 jaar in onafgebroken groei (althans, bij de meeste mensen niet). Maar ik snap het wel... vrij plots gaan een heleboel haren voor de bijl die anders geleidelijk en over de tijd gespreid hadden gevallen. Ik zie hetzelfde gebeuren (er is een echte oorlog bezig op mijn hoofd ) en hoop ook enorm dat er op zijn minst comeback van die haren zal zijn.

Laat me toe even te citeren van op hairlosstalk :

Citaat:
Our hair naturally goes through growth and resting cycles. Each hair has its own cycle, and at any given time, a large % of follicles are "resting" while the remainder are "growing" as hair on the scalp. When Propecia enters the system, the sudden removal of DHT from the follicles can sometimes shock a large number of follicles to enter into the resting phase at the same time. Its known as a synchronization of the hair cycle. To the layman, it's frequently known as the "shedding sh*ts". Panic can set in as the person who sought to stop their hair loss, suddenly see's it get worse right before their eyes. The change is typically not noticeable to anyone but the one on the treatment, but its enough to cause many to freak out and lose their stability. We are here to inform you to NOT worry about shedding. If you are shedding, this means you are responding to the treatment. A larger number of hairs have entered into dormancy so that they can rest, and rejuvenate in 2 or 3 months free of any DHT affliction. It's as simple as that. Shedding rarely lasts more than 4 months, and typically results in a sudden "awakening" of large numbers of hairs.
__________________
Huidige aanvalspositie :

Enkel nog Nizoral shampoo. Ik berust.

Laatst gewijzigd door Tiuri; 30 december 2007 om 21:02
zucht is offline   Met citaat reageren