Discussie: Shedding
Los bericht bekijken
Oud 9 november 2004, 19:28   #59
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Dit zou kunnen komen doordat 5AR-blockers zorgen voor minder DHT, maar voor meer testosteron. Wellicht zijn bij sommigen de androgeenreceptoren van de haarzakjes ook gevoelig voor dit hormoon en vindt er alsnog een ontstekingsreactie plaats. Zou kunnen maar dat is wel echt wetenschap van de koude grond, want geen enkel onderzoek wijst erop dat het zo zou kunnen werken.
Sterker nog, het is helemaal geen wetenschap, ook niet van de koude grond. Er is geen eenduidig antwoord te geven op de vraag of Testosteron voor meer haaruitval zorgt of niet. Voor zover ik weet zijn er geen publicaties geweest die één van beide situaties uitsluiten danwel volledig bevestigen.

Ik heb in mijn post geprobeerd uit te leggen dat T volgens mij wel invloed heeft op haaruitval door t een en ander te beredeneren. Dat er hier op Haarweb veel mensen zijn die dat T-verhaal niet zo zien zitten, begrijp ik heus.. het blijft een moeilijk onderwerp. Maar voor mij is het vooralsnog een van de weinige redelijke verklaringen voor mn plotselinge haaruitval in combinatie met de beschreven bijwerkingen.

Ell Cranell (17a-estradiol)
Toen ik mn post in september plaatste was ik al een korte tijd bezig met het gebruik van 17a-Estradiol (merknaam Ell Cranell) een behandeling die ervoor zorgt dat oestrogeen voor DHT en testosteron aan de haarfollikel hecht en daardoor de androgene receptor enigszins beschermt. Het middel is erg oud en doet op zichzelf niet veel. Als je er echter van uit gaat dat het alleen maar het veel zwakkere Testosteron hoeft te onderdrukken ipv het krachtige DHT (deze wordt door fina aangepakt), kan het ineens toch waardevol zijn...
Ik gebruik het nu een maand of twee en ik ben er echt tevreden over. Mn haaruitval is zeker niet gestopt, maar ik mn haar is duidelijk in veel betere conditie. Dikker en steviger. Kan eindelijk weer eens een mooie kuif opzetten

Ondanks dit kleine succes, wil ik Fluridil proberen (wellicht icm Ell Cranell).
Fina heeft veel verkl##t, maar toch twijfel ik of ik niet ook dit zal aanhouden. Immers, als de theorie van de Testosteron klopt, zal Fluridil de receptoren toch gevoelloos maken voor de laatste restjes Testosteron....
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren