Los bericht bekijken
Oud 20 april 2018, 17:47   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik zou eerst een half jaar minox gebruiken en dan alsnog bepalen of je finasteride neemt. Nooit met twee middelen tegelijk beginnen, want dan weet je niet welk middel wat doet. En als ??n van de twee onverhoopt toch bijwerkingen geeft, dan moet je met beiden stoppen.

De kans op bijwerkingen bij een middel als finasteride is overigens veel kleiner dan je uit verhalen op internet kunt opmaken. Maar als je je vooraf al zorgen maakt (hoge neuroticiteit), dan is de kans dat je bij gebruik overal rare kriebels gaat voelen stukken groter. Men praat overigens niet 'sinds kort' over al die mogelijke bijwerkingen. De verhalen komen met vlagen en zakken ook vaak weer een poos weg. Ik benadruk 'mogelijke bijwerkingen', het is geen zekerheid. En dat geldt ook voor de belangrijkste bijwerking van allemaal, haargroei. Want uiteindelijk is dat ook maar een bijwerking van dit middel tegen een vergrootte prostaat. Alleen is de kans op die bijwerking wel 50 keer zo groot

Met fibers zou ik juist denken dat je een middel wilt dat zo makkelijk mogelijk uitloopt. Minoxidil verspreidt zich ook onderhuids nog. Je kunt een paar druppels op een paar plekken op de hoofdhuid druppelen en dan uit laten lopen, met hooguit een beetje deppen. Hoef je de fibers niet weg te smeren


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenc81 Bekijk bericht
Hey Anthonie,

bedankt voor je antwoord. Deze twee (of ??n van deze twee) leek mij ook al het meest aangeraden voor mij. Mijn voorkeur gaat uit naar finasteride,of generisch want ik ben net als jij,heb beperkt budget gezien de salarissen hier in Frankrijk bijlage niet zijn wat ze in Belgi? zijn. Maar ik ben zo bang van die bijwerkingen! Men praat nu sinds kort over depressie,zelfmoordgedachten,... om nog maar te zwijgen over libido en erectiestoornissen.
Wat de minoxidil betreft,ik las dat de foam minder lopend is en dus makkelijker in gebruik. Probleem is dan dat ik 2 keer per dag mijn fibers moet uitspoelen,wil ik de minoxidil in mijn hoofdhuid in masseren. En het is dat waar ik enorm tegenop kijk.
Het is eigenlijk nooit in me opgekomen om de twee te combineren. Omdat het voor het leven is,dacht ik te beginnen met 1 middel.
Ik moet zeggen dat normaal gezien mijn haar opzij veel korter is,moet dringend naar de kapper maar vermits dat altijd heel confronterend is,kijk ik daar enorm tegenop. Volgens hem is mijn kapsel,in combinatie met de fibers zo ideaal. Of hij er veel van kent,weet ik niet. even vermelden dat mijn haar in bovenstaande foto?s net gewassen is en dus nog niet ?gestyled?. Ik voeg straks foto?s bij van hoe het is als ik buiten moet zijn.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren