Discussie: Tip!!!
Los bericht bekijken
Oud 4 december 2013, 15:16   #6
Jinte
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 december 2013
Berichten: 1
Beste Marieke,
Na een lange weg is bij mijn dochtertje van 2 ook LAHS voorlopig gediagnosticeerd. Wij zijn voor een second opnion naar het Havenziekenhuis in Rotterdam geweest (eerste ziekenhuis deed het af met "bij alle kindjes valt het haar wel eens uit) (mijn dochtertje ging van volle haarbos naar volledig kaal, ook had zij donkerblond haar en het werd spier en spier wit)
In het Havenziekenhuis wisten zij niet exact wat het was en is er overleg geweest met het Ereasmus MC. Het Erasmus heeft weer overlegd met het Academisch ziekenhuis in Maastricht en zo tot deze voorlopige diagnose gekomen.
Wij zijn nu doorverwezen naar het Academisch ziekenhuis Maastricht porf. Van Steensel voor een vervolgonderzoek. Gelukkig kunnen we hier 10 december al terecht!

Jinte haar haaruitval is begonnen in april 2013. In augustus was zij volledig kaal wel met hier daar wat lange fluizen. Haar haar is spierwit en pluizig. Ook heeft zij last van hardnekkig atopisch eczeem. Ik ben in juli volledig gesptopt met alle hormomen zalven tegen de eczeem. In de zomer geen probleem maar nu het winter wordt krijg ik de eczeem weer niet onder controle met alleen vette zalven. Heeft jouw dochter ook last van eczeem? Op een Amerikaanse site gelezen dat LAHS ook vaak voorkomt in combinatie met atopisch eczeem.

Haar haar groeit nu weer iets, 2 x per dag spuit ik haar haar in met mineraal water (van de apotheek) en zij slaapt met een kapje van DermaCura.

In welk ziekenhuis is jouw dochtertje onder behandeling? Zou je mij op de hoogte willen houden? Je leest er zo weinig over!

Liefs en veel sterkte..
Jinte is offline   Met citaat reageren