Los bericht bekijken
Oud 26 juni 2019, 09:49   #231
Morrigan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2018
Locatie: Belgie
Berichten: 25
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mexicang Bekijk bericht
last van externe invloeden (hoogsensitief)
Dat kan toch allemaal geen toeval meer zijn? Ik ben ook hoogsensitief (begin dit jaar gediagnoseerd). Ik ben momenteel in behandeling bij een accupunturiste, volgens haar is door de jaren van chronische stress het nu bijna een permanente conditie geworden en is mijn chi helemaal geblokkeerd ('k weet niet of ik dat soort oosterse toestanden geloof, maar dat chronische stress de aanmaak van cortisol verstoort en de hormonenhuishouding helemaal om zeep helpt en tot een heel wijd gamma aan klachten kan leiden, is wel degelijk bevestigd ook in westerse geneeskunde).
Misschien dat wij inderdaad daarnaast ook nog eens feller op warmte reageren? Ik las dat mensen net als dieren in de rui gaan, maar dat ook dat mechanisme geregeld wordt door je hormonen.

Merken ze bij jou iets abnormaal aan je hormonen? Bij mij ligt het testosteron aan de hoge kant (wel nog binnen de toegelaten waarden, maar naar de hoge kant) en het vrouwelijk hormoon (oestradiol) aan de lage kant (weer nog altijd netjes binnen de grenzen). Dit kan misschien ook een reden zijn.

Op de duur weet je 't niet meer.

Iig was het bij mij afgelopen week (hittegolf) ook weer veel erger. Toen ik het zondag waste kwam er ongeveer het dubbele af dan 'normaal'. Dus dat zullen zo ongeveer een 800 haren geweest zijn. Jippie.

De jeuk waar jij over spreekt heb ik wel niet, dus daar kan de haaruitval bij mij iig al niet aan liggen.
Morrigan is offline   Met citaat reageren