Los bericht bekijken
Oud 19 juli 2019, 20:32   #262
Janneke100
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2018
Berichten: 86
Geslacht:
Question

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willow Bekijk bericht
Nee, dat kan ik niet. Tenzij ik mijn schampoo zelf zou maken en je het recept er van zou meegeven, wat in principe best niet moeilijk is.



Zelfs babyshampoo van zwitsal is kei agressief. Aanvankelijk een goede shampoo, dacht ik, net als al die andere bekende shampoo's die ik jarenlang heb gebruikt. Tot ze plots voor droogte van de hoofdhuid,schilfers en meerdere problemen begonnen te zorgen.

Sinds een jaar gebruik ik shampoo van Urtekram, en die gaan goed. Maar dat kan ook gelegen zijn aan mijn gebruik van appelazijn sindsdien.



Mijn haarverlies problemen lossen zich er niet mee op. En dat hangt idd vast wel samen met hormonen, stress, traumatische ervaringen, de lucht die we inademen, zaken die we eten die nauwelijks nog koosjer zijn, ook al is het gewoon sla. Voeding is niet meer wat het was en alles is bespoten en bewerkt. Een studie over voeding is een oogopener, maar tegelijkertijd onmogelijk om te gaan slalommen om de foute dingen te vermijden en tegelijkertijd nog alle juiste stoffen mee te pikken.



Je moet ook geluk hebben denk ik. Er zijn mensen die een heel leven alchohol misbruiken maar toch een knappe glanzende bos haar blijven behouden. Je kan een heel leven biologisch en gezond leven, en toch ziek worden en je haar verliezen bv. Het leven is een beetje als de lotto spelen.


Op het internet, als je wil gaan zoeken, ga je veel recepten vinden om zelf natuurlijke shampoo te gaan maken, de één al aantrekkelijker dan de ander.



Shampoo is iets dat we van nature eigenlijk niet nodig hadden/hebben. De natuurlijke staat van ons haar hersteld zichzelf. Door het gebruik van shampoo maken we die natuurlijke staat lui en gaat die op non actief, waardoor we die shampoo toch wel nodig hebben uiteindelijk. Ga maar es lezen over mensen die plots stoppen met shampoo. Na enige tijd hersteld hun haar zich en gaat alles weer werken zoals het was bedoeld.



Het enige dat ik kan adviseren is, ga naar een biologisch winkeltje om een goede shampoo waar geen foute stoffen inzitten. Al die bekende shampoo's doen wel wat ze beloven, maar ze plaatsen zo een enorme druk op de hoofdhuid en je haar, en dat gaat goed tot het fout gaat. Je moet maar iemand zijn met een verminderde weerstand, auto immuun ziekte of weet ik veel wat. Ik weet niet hoe het werkt. We zijn allemaal anders.



De appelazijn is ontvettend. Dat zou een shampoo kunnen zijn. Maar mensen hebben het beeld bij een shampoo dat het moet schuimen, anders werkt het niet. Dat klopt niet, maar dat is wel het beeld dat we er van hebben. We zijn zo enorm geconditioneerd.


Dus nee, ik kan je niet helpen hiermee. Ik wou dat ik het kon.


Ik ben alvast blij dat er vanalles loskomt op je schedel met die appelazijn, daar twijfelde ik niet aan. En ik zeg niet dat het zo zal zijn, maar momenteel heb je wel de kans dat het ook je verdere haargroei (bestaand en nieuwe haren) kan bevorderen. Maar probeer daar geen verwachtingen over te hebben. Het is een mogelijkheid. Misschien ook niet. Maar eens je hoofdhuid genezen zal zijn van die extra laag die er niet hoort, weet je maar nooit wat er nog kan gebeuren. Ik wens het jou en anderen alvast wel toe.


Maar wat shampoo betreft, sta je er alleen voor. Probeer enkel wel van die foute dingen af te blijven die je in de supermarkten en apothekers kan vinden. Dat is commercie.



Zolang al die lapmiddelen geld blijven opbrengen zal er nooit of te nimmer een middel worden vrijgegeven die onze haarproblemen echt zal oplossen. Want dan kunnen ze maar 1x cashen. Als je snapt hoe onze economie werkt, dan weet je het wel.



Het spijt me dat ik niet iets meer bemoedigend kan zeggen.
Da's jammer

Klopt, ik ben ook begonnen met babyshampoo, daar zat niets in zeiden ze, geen siliconen enz. en dat klopt ook wel, maar er zit ook niets in wat huid en haar hydrateert dus mijn haar en hoofdhuid droogde alleen maar verder uit.

De no poo methode werkt voor sommigen heel goed, maar ik denk niet dat je met hoofdhuidproblemen hieraan moet beginnen. De foto's die ik heb gezien van mensen die de no poo methode hadden toegepast hadden prachtig dik haar van zichzelf wat nu nog mooier was gaan glanzen en niet vet meer werd. Maar ook al heb je dunner haar en een gezonde huid is dit het overwegen waard al betwijfel ik of ik er ooit aan zou begonnen zijn want ik vind pas gewassen haren heerlijk.



Ik hoop nu met appelazijn dat mijn huid zich zal herstellen want daar ligt toch het eventuele begin. Mijn huid ziet er niet gezond uit, ook niet qua kleur dus ik kan nog lang niet verwachten dat er gezonde haren uit gaan voortkomen op korte termijn. Dussssss geduld is een schone zaak en dan zal tijd het leren.

Ergens voelt het gebruik van appelazijn wel beter omdat het gewoon niet kan schaden. Toen ik van de HA Locoid en Selsun meekreeg heb ik het eerst nog een tijdje weggezet, met Selsun moest je handschoenen aan stond op de verpakking en dat voelt gewoon niet goed. Maar uiteindelijk dacht ik dat hij het wel beter wist en er moest iets gebeuren. En er zijn ongetwijfeld mensen die er heel goed op reageren. Je weet het inderdaad niet, ik ken ook legio mensen die leven op eenzijdige maaltijden en daarbij roken en drinken en prachtig haar hebben. Omgekeerd wil het ook niet zeggen dat als je gezond leeft je een volle haardos hebt/krijgt of kunt behouden.

Ik ga dus door met appelazijn. Er hangen veel losse schilfers in. Verder neem ik een milde shampoo zonder sulfaten e.d ook geen anti roos middel meer en dan zien we wel. Twee a drie keer in de week lees ik moet voldoende zijn.

Laatst gewijzigd door Janneke100; 19 juli 2019 om 20:47
Janneke100 is offline   Met citaat reageren