Discussie: ?¿? Pruik ?¿?
Los bericht bekijken
Oud 8 december 2004, 15:09   #6
erica
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2004
Locatie: Friesland
Berichten: 17
Hoi Patries,

Ik heb nu mijn tweede achtereenvolgende pruik en ik moet zeggen dat er best mee te leven valt. Ik denk dat je er vantevoren heel erg over inzit wat "men" wel niet zal zeggen, of dat ze afwijzend reageren. Maar ik denk dat het je achteraf erg mee zal vallen. Van familie en vrienden mag je toch verwachten dat ze je steunen i.p.v. je afvallen. Ik denk dat ze het rot voor je vinden en het een moedige (en waarschijnlijk noodzakelijke) stap van je vinden, jij zet zo'n ding tenslotte niet voor de lol op. Het zou heel plezierig voor je zijn als het onderwerp bespreekbaar is, dan maakt het echt een stuk minder beladen. En dan zul je ook merken dat mensen waarschijnlijk veel liever en begripvoller reageren dan je vreesde. Mijn ervaring is ook dat sommige mensen niets zeggen terwijl het uiteraard duidelijk zichtbaar is dat er "iets" aan je haar veranderd is, maar dat dat meer over die mensen zegt dan over jou.

Zo is tenminste hoe ik het heb ervaren. Vooral met de eerste pruik voelde ik me heel rot en zag er erg tegenop om me voor het eerst aan anderen te tonen. Maar ik heb het steeds beter kunnen relativeren. En als je in tranen uitbarst in bijzijn van anderen, vanwege je haar en de moeite die je ermee hebt....so what?? Ik denk dat de meeste mensen goed kunnen begrijpen hoe kwetsbaar je je voelt als je een pruik moet gaan dragen. Ze hoeven zich maar bij zichzelf voor te stellen hoe het zou zijn als zij in zo'n situatie zaten...

Ik zet mijn pruik trouwens ook niet vast. Ik vind het prettig om hem makkelijk op en af te kunnen zetten als ik alleen thuis ben. Helaas wordt een pruik steeds ruimer en zit hij na een paar maanden lang zo stevig niet meer als in het begin. Ik loop er niet mee in de stromende regen, windkracht 10 en ik heb een goed excuus om niet in enge kermisattracties te hoeven.. 's nachts doe ik hem ook af anders staat hij de volgende ochtend toch scheef op mijn hoofd en het schijnt dat de pruik er dan ook veel sneller van slijt en het model gaat er uit.

Ik wens je er sterkte mee en ik hoop dat de pruik je goed staat!!

Erica
erica is offline   Met citaat reageren