Los bericht bekijken
Oud 4 augustus 2015, 14:42   #1
haargek
HaarWeb lid
 
haargek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 408
Haartransplantatie november 2015 - Eberson Hair Clinic Amsterdam

Al circa 7 jaar ben ik op Haarweb aanwezig, het ene jaar wat meer, het andere jaar wat minder en soms een hele tijd niet. Vanaf mijn 22ste begon ik in een rustig tempo kaal te worden en nu ik 30 ben milimeter ik mijn haar op 0.6mm door middel van de WAHL Baldfader, erg handig ding trouwens. In het begin heb ik allerlei zaken gebruikt, Spectral, Saw Palmetto, een tijdje Minoxidil, Finasteride etc. maar ik had de discipline niet om dit door te zetten. Het resultaat? Diffuus haarverlies van voor naar achter, er zit nog wel haar maar het is allemaal erg dun of weg.

Een kort 0.6mm kapsel staat me, kaal waarschijnlijk ook wel (dat ben ik namelijk al bijna) maar toch wil ik een poging wagen om er weer iets van te maken. Het afgelopen jaar ben ik op consult geweest bij PHC, Hasci, Transhair en de Eberson Hair Clinic. Bij PHC en Eberson prima gesprekken gehad, bij Hasci en Transhair wat minder maar dit is natuurlijk per persoon verschillend. Uiteindelijk de knoop doorgehakt en een transplantatie bij Eberson Hair Clinic geboekt.

Het gesprek met Dr. Eberson verliep prettig, we liepen uit van 1 uur gesprekstijd naar 2.5 uur en een twee gesprek was ook geen probleem. Dr. Eberson komt over als een kundig arts, qua verwachtingen reëel, neemt de tijd voor je en is al jaren actief in Nederland en de UK. In eerste instantie gaat hij zone I, II en III behandelen (inhammen, voorkant, en richting de zogenaamde brug) maar de kruin zal op termijn ook aan de beurt komen. De dichtheid vooraan zal circa 35/40cm2, midden 30/35cm2, en richting achteren op ongeveer 30cm2 om de overgang naar mijn kruin natuurlijk te laten verlopen. Ik heb voor I, II en III gekozen omdat de voorkant toch een groot gedeelte van je gezicht/hoofd zal bepalen. Het aantal grafts zal in twee behandeldagen rond de 2900 liggen.

Verwachtingen: een redelijk dekkende zone I, II en III wat met kort haar een wenselijk resultaat zou moeten geven. Ik ben me er van bewust dat het geen volle haardos gaat worden maar het zal er in ieder geval niet slechter van worden. Ook laat ik mijn haarlijn/inhammen amper naar beneden om een natuurlijke look te krijgen en grafts te sparen voor een tweede behandeling (kruin). De kruin laat ik nu achterwege, ik zou dat eventueel met Toppik of Dermatch kunnen maskeren en ben benieuwd hoe medicatie aan gaat slaan als ik het wel consequent ga gebruiken.

Medicatie: ik ben sinds 4 maanden bezig met Rogaine Foam 5% Minoxidil en breng dit consequent tweemaal daags aan. Het lijkt te werken aangezien er steeds meer kleine, rare zwarte haartjes tevoorschijn komen (vreemd aangezien ik donkerblond haar heb). Ook is mijn baargroei sterker geworden. De transplantatie heb ik mede hierdoor in november om de planning staan aangezien ik dan 7/8 maanden gebruik maak van Minoxidil en het dan al behoorlijk op z'n sterkst moet zijn. Ook slik ik Multi Men van Body en Fit shop voor de noodzakelijke vitaminen. Bijkomend voordeel is dat daar Saw Palmetto in zit (lage dosering 23,5mg). Ook gebruik ik MSM poeder, eet ik gezond, sport ik veel en rook/drink ik niet. Ik overweeg om Finasteride weer op te pakken en 0.5mg per dag te slikken, kijken hoe mijn lichaam hier mee omspringt. Al is het maar om de haartjes die ik nog heb te behouden..

Foto's zal ik spoedig in het fotoalbum plaatsen en in de loop van november zal ik uitgebreid verslag doen van deze belangrijke stap in mijn leven.

Mochten jullie opmerkingen, tips, tricks etc. hebben dan lees ik deze graag!

Groet,

Haargek
__________________
Rogaine Foam 5% Minox (01-04-15)
haargek is offline   Met citaat reageren