Los bericht bekijken
Oud 11 november 2015, 18:53   #10
haargek
HaarWeb lid
 
haargek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 408
Zo! De twee FUE dagen zitten er alweer op. Gedurende de twee dagen had ik goed en leuk contact met Dr. Eberson en zijn assistentes, je merkt aan alles dat ze al jaren samenwerken en professionaal en kundig te werk gaan. De sfeer is prettig, het is kleinschalig en men zorgt goed voor je. Het eindesultaat weet ik uiteraard nog niet maar ik ben er van overtuigd dat men met de relatief beperkte middelen (niet al te beste donor) het best mogeliijke resultaat hebben weten te bewerkstelligen.

Maandagochtend gestart met het aftekenen van de 'nieuwe' haarlijn en het maken van foto's. Daarna kortgeschoren en de verdovingen laten plaatsen.

Maandagochtend:

De eerste circa 700 grafts zijn manueel geoogst (alles manueel), het op de buik liggen is even vervelend maar het went. Hierna zette de chirgurg de incisies en kon het plaatsen door de twee vriendelijke en bekwame assistentes beginnen. Geen pijn of irritaties dankzij de verdovingen. Na de lunch wederom 700 grafts, deze keer kon ik op mijn zij liggen (stuk prettiger( en nadien hetzelfde ritueel als s'ochtends. Ik schijn erg snel te herstellen waardoor sommige incisies weer dicht zaten, door middel van een pincet of een nieuwe sneetje kon dit worden opgelost.

Maandagavond had ik eigenlijk nergens last van, dit viel me reuze mee. Na het nemen van een slaappil ben ik heerlijk in slaap gevallen.

Dinsdag:

Hetzelfde ritueel als maandag maar dan rechtsachter en de rechter zijkant. In totaal zijn er circa 4x 700 grafts uit mijn donorgebied verwijderd. De dinsdag verliep voorspoediger, ik had veel minder last van bloedingen en wist wat me te wachten stond. Het laatste uurtje was even doorbijten, m'n voorhoofd begon te zwellen en het deed wat pijn maar rond 17:00 was alles achter de rug. Ik was vanwege de adrenaline en het lange zitten vermoeid en rillerig maar na wat eten en drinken ging het weer prima. Het eerste uur had ik wat last van hoofdpijn maar toen ik thuis kwam voelde ik alleen een wat zwaarder hoofd. Ik kreeg een flesje mee met een vloeistof wat elk uur op het transplantatiegebied gespoten dient te worden en een Keratene Post FUE/FUT pakket (spray en shampoo) wat ik na 3 dagen mag gaan gebruiken.

Woensdag:

Lekker dagje thuis, niemand die aan mijn hoofd zit en lekker rustig aan gedaan. Het bukken doe ik in een 'squat' want mijn hoofd naar beneden buigen zorgt voor wat druk. Verder is mijn gezicht wat gezwollen maar heb ik (nog) geen last van pijn, jeuk of bloedverlies. Vanavond gaat het verband op m'n donor verwijderd worden en ga ik foto's maken en plaatsen.

Keep you posted!
__________________
Rogaine Foam 5% Minox (01-04-15)
haargek is offline   Met citaat reageren