Los bericht bekijken
Oud 25 mei 2006, 15:10   #38
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Zo zit het ongeveer ja. En nu is het een hot item op de verschillende forums.

Iedere ontwikkeling is van harte welkom, maar zelf zou ik toch graag wat meer referenties willen zien. Er zijn de laatste jaren te veel maffe figuren de revu gepasseerd om zomaar nog iets aan te nemen .
heel bizar, inderdaad is het verstandig om een beetje kritisch te zijn. Ten eerste is topical duta niets nieuws, al sinds duta op de markt is wordt daarover gepost op forums. Aloe vera is ook niets nieuws, en doet overigens niets bijzonders tegen haaruitval.

Het probleem met topicals is dat je altijd een vehikel nodig hebt waarmee het mogelijk is dat de werkzame stof door de huid opgenomen wordt. De meeste stoffen worden namelijk heel slecht geabsorbeerd. Alcohol is een bekend vehikel, maar het probleem is dat dat irriterend kan werken op de huid. Daar komt bij dat het vrij moeilijk is om een stabiele substantie te maken, daarvoor heb je ook nog wat verstand nodig van scheikunde.

Als ik het goed begrijp wordt er bij Double A helemaal geen vehikel gebruikt, het is gewoon de vloeibare substantie uit de dutacaps met aloe vera. Zonder vehikel zal dit nauwelijks of niet in huid worden opgenomen ben ik bang. Als je een dutacapsule opensnijdt en op je huid smeert zul je ook merken dat de opname heel slecht is.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren