Discussie: School
Los bericht bekijken
Oud 19 november 2008, 12:16   #2
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Ellen,
Mag ik vragen waar jij je studies doet? Gewoon uit interesse...
Verder hoop ik oprecht dat mensen zich hier aanmelden, maar ik ben een beetje bang dat dat niet zal gebeuren.
Je gooit met woorden uit het vakjargon, en wij zijn maar 'gewone' mensen. Wij ervaren die dingen dus niet zo systematisch zoals jij ze voorschrijft. Ik bedoel maar, ttm kan moeilijk beschouwd worden als een aandoening waar je dan een simpele therapie tegenaan gooit. Meestal is de behandeling een mix van verschillende zaken waarbij zowel ontspanning, bewustwording, andere voeding- en leefgewoontes, omgaan met emoties enz... DOOR elkaar heen lopen...
Ik kan je natuurlijk wel een aantal voorbeelden geven. Maar ik wil dat men zich in de opleiding daar goed bewust van is, dat ttm niet eenvoudig te behandelen is.
Ik vraag me trouwens af of lotgenoten zich herkennen in de therapie van Baer. Wordt er in Nijmegen op deze manier gewerkt? En zo ja, waarom falen dan zoveel behandelingen? Faalt de therapie of faalt de manier waarop men met mensen omgaat?

Maar goed, tof dat er interesse voor is! En goed dat ttm in de lessen wordt gezien...
Groetjes, Bolleke (Daniëla)
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren