Los bericht bekijken
Oud 17 augustus 2017, 14:18   #6
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door inham&kaas Bekijk bericht
Even een update na ongeveer een maand.
Het shedding proces bleef toch doorgaan, de ene dag meer dan de andere. Ondanks ik hierop was voorbereid was het toch super vervelend en beangstigend om per dag zoveel haren te verliezen. Vooral omdat het shedding proces pas begon nadat ik die Sensai kuur erbij begon te gebruiken. Daarom had ik toch mijn twijfels telkens of dit niet kwam door de combinatie van de 3 middelen tegelijk.

Ik schat dat de kuur nu nog anderhalve week zou duren als ik naar de inhoud van het flesje kijk. Toch heb ik besloten om eerder te stoppen om te kijken wat voor effect dat zou hebben. Daarnaast zouden die paar dagen minder niet zo veel uit moeten maken naar mijn idee.
Het resultaat: Ik ben nu 3 dagen gestopt en gelijk na de 1e dag had ik vrijwel geen haarverlies meer!

Zou het toch te maken hebben gehad met het combineren van de 3 middelen? Of hoorde deze shedding bij de kuur en krijg ik sterkere en nieuwe haren ervoor terug? Ik kan er helaas vrijwel niks over vinden op internet, ik ben enkel op de goede ervaring van een ander afgegaan. Ik hoop in ieder geval dat het positieve resultaten oplevert en het niet juist averechts heeft gewerkt...

Zoals ik zei krijgen mijn inhammen in ieder geval kleine haartjes bij de haargrens en mijn vriendin zag afgelopen week dat er bovenop vooraan ook wat haartjes bij komen. Hopen dat het zo doorgaat!
Het kalingsproces heeft niks te maken met hoeveel haren je per dag verliest. Die haren vallen ook uit als je geen AGA hebt. Als je wel AGA hebt, dan vernauwen haarzakjes zich steeds meer waardoor de haren kleiner worden als ze teruggroeien, dit tot op het punt dat ze helemaal niet meer teruggroeien. Oftewel, hoeveel haar je per dag verliest maakt geen zak uit, het gaat erom in hoeverre het terug groeit.

Je kunt meerdere middelen tegelijk gebruiken, volgens sommigen is er bijv. een synergistisch effect als je minox en fina allebei gebruikt. Enige nadeel is dat je niet meer weet welk middel welk effect heeft.

Die kuur lijkt me onzin / een scam.
Tato is offline   Met citaat reageren