Los bericht bekijken
Oud 22 juli 2016, 21:20   #2
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Je kunt bij verbeterhaar.nl minoxidil bestellen van Foligain en bij Kirkland kun je de Kirkland minoxidil bestellen. Ik heb ze beiden gebruikt en ze zijn allebei even goed. Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar Foligain omdat deze niet zo stinkt naar die specifieke mannenparfum/ aftershave.

Ik zou voor de vloeibaren versie gaan. De schuimachtige heb ik ook gebruikt, maar de vloeibare wordt iets meer aan geraden, zoals ik van het forum begreep. En er was dacht ik een reden omtrent PPG.. dat deze niet of minder in de schuimachtige lotion zat..

In de gebruikelijke minoxidil zit PPG (propylene glycol) dat er voor zorgt dat de minoxidil beter bij de haarzakjes terecht komen. Voor mensen die daar last aan ondervinden is er ook een minoxidil zonder deze stof, of een minoxidil met minder alcoholverdunning. Ik zou gewoon de gebruikelijke nemen zoals Foligain of Kirkland en dan als deze je bevalt een jaarpakket aanschaffen. Zelf schafte ik meteen de jaarpakket aan, want ik ben zelden allergisch voor iets.

Over de shampoo is het beter om een shampoo te gebruiken zonder SLS (Sodium Laureth Sulfate). Je kunt veel informatie op google vinden als je zoekt naar: sls-vrij. Het is daarbij ook handig om harenproducten (gels, sprays, haarolie) te vermijden waar water-onoplosbare siliconen in zitten, zoals cyclopentasiloxane. Dit omdat deze moeilijke uit te wassen zijn met shampoos die geen sulfaten bevatten. Zelf gebruik ik bijvoorbeeld een klein beetje keukenolijvenolie om mijn haren te verzorgen, want daar zitten uiteraard geen siliconen in.
123hallo is offline   Met citaat reageren