Discussie: De functies van DHT
Los bericht bekijken
Oud 1 oktober 2004, 12:27   #13
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgië
Berichten: 640
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
Beste Laurensj,

DHT-functies:
1. stimuleren secundaire geslachtskenmerken tijdens pubertijd (zware stem, schaamhaar/okselhaar, grotere geslachtsdelen, groei etc.)
2. competitie met oestrogenen
3. waarborgen spermatogenese na pubertijd (aanmaken semen/sperma)
4. intacte agressie-respons bewerkstelligen (vb. als iemand je slaat, zul je agressief optreden, dit komt door 2 hormonen: adrenaline en DHT)
5. seksualiteit: libido en paardrang stimuleren
6. DHT is ook nodig om andere hormonen te krijgen (DHT wordt continu omgezet in andere hormonen/androgenen met behulp van enzymen)
7. spier-arbeid: DHT is nodig om spier-arbeid te verrichten (let wel: met testosteron kweek je spieren, met DHT verricht je spier-arbeid...laag DHT kan leiden tot spierpijn en moeheid bijv.)

Er zijn er nog meer, maar dit zijn de meest prominente functies van DHT...

Oestrogeen wordt afgebroken door:
1. DHT
2. zichzelf
3. elke metaboliet die een bindingsplaats heeft voor oestrogenen (bijv bepaalde medicijnen of bijv. bepaalde pro-hormonen)

Ik hoop zo je vraag beantwoordt te hebben...

Son of Sam
hallo allen..
ik heb een vraagje ..na het gebruiken van fina(gestopt na enkele maanden) en alopesan 400(gestopt vermoeidheid).

nu is mijn vraag door deze spullen te nemen weet ik ondetussen dat er met mijn hormonen redelijk neer of omhooggehaald is geweest..en ik moet zeggen dat ik zeker sinds ik een maand alopesan heb genomen me heel moe voel (ook goed te zien in het aangezicht).
nou zou het kunnen zijn dat mijn DHT te laag of te hoog is geworden en dit nog steeds niet is gestabiliseerd?

ik had aan mijn arts gevraagd om een bloedtest te laten ondergaan..maar vertelde me eerst dat ik dit spul zou nemem genaamd ;"Tribulus terrestris "
heb er al een thread op geopend zie ;http://www.haarweb.nl/forum/showthre...ght=tribubolan

hoe kan ik het beste dit controleren?misschien is mijn DHT(of iets anders)zo verhoogd of verlaagd dat dit mijn problemen geeft?

ps ; sorry maar ben eigenlijk niet zo op de hoogte van de hormonen toestanden die fina en of alopesan vericht in ons lichaam.

alvast nen dikke merci aan al de mensen voor hun tijd..
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes

Laatst gewijzigd door cherifo; 5 oktober 2004 om 23:37
cherifo is offline   Met citaat reageren