Los bericht bekijken
Oud 18 april 2020, 01:20   #1
ad.akz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2020
Berichten: 5
Geslacht:
Nu al kalend? Feedback is welkom

Hallo,

Ik ben André en ben 21 jaar oud, mijn haarlijn is altijd oneven geweest mijn rechterkant had namelijk een ‘kruin’ waar mijn haarlijn iets meer naar binnen schoot (heb ik altijd al gehad). Verder heb ik altijd al golvend normaal haar gehad en m’n vader is 52 en heeft grote inhammen en is kaal op zijn kruin. Toen hij 30 was had hij alleen kleine inhammen en voor de rest vol haar voor zijn broers geldt het zelfde die zijn (40/50) en hebben nog vol haar met kleine inhammen. De moeder van mijn vader heeft altijd dik en vol haar gehad (65) dat ook geldt voor haar broers (35/37)

De laatste tijd merk ik dat mijn haar bij mijn rechter haarsgrens meer naar binnen schiet en dunner wordt terwijl mijn linker haargens intact blijft. Voorheen had ik altijd al een normaal haar waar ik een kapsel van kon maken, alleen ben ik mezelf gaan millimeteren 3 maanden terug en laat het nou sinds 2 weken weer groeien om weer een ‘normaal’ kapsel van te kunnen maken alleen merk ik dat mijn haar ook in het midden van m’n hoofd dunner wordt. Ik ben nog best jong en wil niet op jonge leeftijd kaal worden, ik vind kaal worden vanaf 30+ normaal maar niet begin je 20e.

Ook ben ik het laatste jaar veel ziek geworden, zit in m’n laatste schooljaar HBO en zijn we gaan verhuizen (misschien dat dit stress mee heeft gebracht wat heeft geleidt tot haaruitval). Ik heb een paar vragen voor de genen die mij hiermee willen helpen:

- ik verloor toen ik een normaal kapsel had ong 50/100 haren per dag, sinds het is gemillimeterd merk ik er bijna niks van, hoe kan het zo zijn dat m’n haar dunner is geworden?
- hoe kan het zo zijn dan mijn haren bij een inham veel dunner zijn en dieper gaan dan de andere inham waar nog goede haren zitten en deze nog intact is?
- wat kan ik doen om het in ieder geval te remmen (geen finasteride i.v.m. bijwerkingen)?
- ik voelde altijd al een soortvan gerommel gekietel op dat stukje hoofdhuid waar m’n haren dunner begonnen te worden (rechter inham) kan dit ermee te maken hebben dat de haren uitvallen of dunner worden of dit psychologisch?
- ik gebruik af en toe castorolie, helpt dit?
- ik sport veel, eet gezond, ik stress wel snel maar probeer het wel onder controle te houden heeft dit ermee te maken of versnelt het het proces?

Zie foto’s

Foto 1: castorolie en gekamd nu
Foto 2: droog haar nu
Foto 3: gemillimeterd 3 maanden terug
Foto 4: gemillimeterd 3 maanden terug
Foto 5: kapsel 6 maanden terug
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 1E2CFC05-BE27-4756-ACB8-E8196FDAB8B6.jpg‎ (84,4 KB, 161x gelezen)
Bestandstype: jpg C63C3475-B514-42C4-BCBD-830B39F40A20.jpg‎ (90,3 KB, 142x gelezen)
Bestandstype: jpg F6D30F59-D028-413B-913C-841210E0D9FC.jpg‎ (111,0 KB, 146x gelezen)
Bestandstype: jpg 00FA3C8F-0104-484A-8CE1-B46A3CCBC54A.jpg‎ (48,7 KB, 130x gelezen)
Bestandstype: jpeg F071F5DC-A6C6-46F5-8D0E-19F86B1B3CFE.jpeg‎ (73,7 KB, 119x gelezen)
ad.akz is offline   Met citaat reageren