Los bericht bekijken
Oud 4 januari 2006, 13:54   #17
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Familie + erfelijkheid

Hallo beste mannen,

Wat ik mij af zat te vragen is hoe kaalheid voorkomt bij jullie in de familie. Ik hoor heel vaak dat de erfelijkheid bij een persoon voornamelijk bepaald wordt door de vader van je moeder. In hoeverre dit waar is weet ik niet. Wel zie ik dit bij mij in de familie.

Ik heb op dit moment denk ik een NW2 aan de rechter kant en nog net een NW1 aan de linker kant. Ik ben nu 23 en ben denk ik sinds mijn 21ste kalend.

Mijn vader heeft een NW5, zijn twee broers zitten ergens tussen een NW6 en een NW7, maar hun vader had geloof ik nog een NW4A toen hij stierf toen hij ergens in de 80 was en heeft zijn hele leven lang een dikke bos zwart krullend haar gehad.

Van mijn moeders kant heeft m'n moeders vader een NW7 en haar broer geloof ik maar een NW2 of max een NW3.

Om kort samen te vatten: Aan mijn vaders kant had mijn opa veel haar en zijn drie zonen zijn alledrie grotendeels kalend. Aan mijn moeders kant is mijn opa vrijwel helemaal kaal, maar zijn zoon heeft nog eigenlijk al zijn haar en hij is nu 63.

Het lijkt er dus op dat de erfelijkheid van kaalheid in mijn familie steeds van de moeders vader lijkt te komen. Als dit ook bij mij zo is word ik waarschijnlijk een NW7

Ook bij vrienden zie ik vaak dit patroon. Drie vrienden van mij hebben alledrie een vader die al rond zijn 17e begon met kaal worden en nu een NW7 zijn. Die vrienden zijn inmiddels al lang 20 of ouder maar vertonen niet het kleinste spoortje van kaal worden. Hun broers trouwens ook niet.

Een andere vriend van mij die nu 24 is, is bijna helemaal kaal, maar heeft een vader die bijna al zijn haar nog heeft. Heel gemeen en oneerlijk allemaal. Je zou nooit minder haar dan je vader moeten hebben! Echter, die jongen is een en al vrolijkheid en lijkt er totaal niet onder te lijden. Maar misschien faked hij het allemaal.

Ik vroeg mij dus af in hoeverre kaalheid in jullie familie zit en waar volgens jullie de erfelijkheid vandaan komt.

(Als hier al een thread over bestaat, wat geloof ik wel waar is maar welke ik niet heb kunnen vinden, dan kan deze thread daar uiteraard aan worden toegevoegd.)
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren