Los bericht bekijken
Oud 28 november 2005, 04:07   #1
Bas1979
Don't change, evolve
 
Geregistreerd: 27 november 2005
Locatie: Hilversum
Berichten: 4
Lightbulb Nieuwkomer? Stel je hier even voor.

Allereerst excuses aan de webmaster en moderators.
Ik kon nergens een algemeen topic voor nieuwkomers vinden, wou geen topic kaapen en dus heb ik er zelf een aangemaakt.
Lekker bijdehand of niet?

Goed, ik zal me even voorstellen.

Mijn naam is Bas, een sportieve, rationele, zelfstandige jongeman van 26 afkomstig uit Hilversum.
Een aantal weken geleden attendeerde mijn kapster mij op kale plekken op mn hoofd, ik reageerde aanvankelijk verbaasd en vol ongeloof, tot ik het zag
Nog die middag ben ik naar mijn huisarts gegaan voor consult, die constateerde Alopecia Areata.
Een viertal kleine, ovale plekken die volledig waren ontdaan van haar.
Nu, twee weken later voel en zie ik op alle plekken duidelijk donshaar groeien!
Ik heb veel fora bezocht en heb veel gelezen over deze aandoening, mij is duidelijk geworden dat donshaar een teken van genezing is.
Opzich hartstikke mooi natuurlijk!
Maaaaarr.. de grootste van de 4 kale plekken blijft in omvang toenemen, terwijl er wél donshaar groeit, sterker nog, sommige haren nemen zelfs mijn eigen haarkleur weer aan!
Hoogst merkwaardig.


Ik kan niet zeggen dat Alopecia Areata mijn dagelijks leven serieus beïnvloedt, vorige week ben ik naar Qlimax geweest, een house-party in Arnhem met 25.000 mensen
Natuurlijk baal ik soms, natuurlijk kijken mensen, maar mijn houding maakt veel goed denk ik
Ik heb al vanaf mn 20e een gestaag terugtrekkende haargrens, misschien is dat de reden waarom het me (nog) niet beïnvloedt in mijn doen en laten?
Het lijkt me moeilijker als dame zijnde, vooral omdat kaalheid bij mannen veel meer voorkomt dan bij vrouwen.
Ik ga aankomende ochtend (zodadelijk) naar het inloopuur van mijn huisarts, vragen of die mij door kan sturen naar een dermatoloog.
Mocht het zo zijn (ik hoop van niet) dat de kale plekken in omvang blijven toenemen zal ik niet schromen om mn kapster te instrueren de tondeuse over mn hoofd te racen
Ik houd jullie op de hoogte, reacties zijn natuurlijk altijd welkom.


Vriendelijke groet, Bas
__________________
Mijn haar heeft karakter, het valt liever uit dan dat het grijs wordt !

Laatst gewijzigd door Bas1979; 28 november 2005 om 05:27
Bas1979 is offline   Met citaat reageren