Los bericht bekijken
Oud 27 februari 2015, 13:21   #3
Haired
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2009
Berichten: 157
Geslacht:
Onvoldoende kennis bij Chinese internetleverancier | welke dan wel?

Schaam me een beetje voor de late reactie, maar soms moet je wat verder in het proces zitten, wil je een adequate reactie kunnen geven .. bij deze.

@ Karelenfleur: hartelijk dank voor je reactie.. Ik merk ook zelf dat het aan kennis ontbeert bij (in ieder geval sommige) Chinese leveranciers.

Ze doen 'iets' met een soort van basiskwaliteit, maar zodra het op meer persoonlijke wensen uitkomt, dan kunnen ze het verder niet aan..

Vwb density heb ik op youtube filmpjes gezien van ene 'Super Wig Maker' die heel mooi uitlegt hoe de 'ventilation' proces werkt en wat concreet density, ventilation en knooptechniek betekent voor het resultaat. Zie o.a. https://www.youtube.com/watch?v=T4heqmTndEY
Zo kunnen 1, 2 of meer haren gebruikt worden per knoop; het mooiste resultaat geeft 1 haar per knoop resulterend in 2 haar-strengen ; dus 1 haar per knoop leidt tot 2 haar-strengen, nl de bovenkant haar is 1 deel en onderkant van het haar de andere deel.. Voor 2 haren per knoop resulteert dit in 4 haar-strengen etc.
Mooiste resultaat is 1 haar per knoop (= 2 haarstrengen p knoop) bij een lace wig.
Qua knopen; ook liefst maar 1 knoop hanteren (en niet 2 knopen..oogt dik).
Je zou de video eerst moeten zien, mochten er toch vragen opkomen en dan begrijp je het meteen..

Qua density wordt i.h.a. verneem ik hier gehanteerd:
30 bet. 30 haar-strengen per CM2,
100 bet 100 haar-strengen p CM2 en
150 bet 150 haar-strengen per CM2.
30 zou zeer licht zijn tot 150 zeer zware density.

Mijn casus
Ik bestelde steeds ca 90, dwz 90 ca haar-strengen (afwijking van tot ca 10%-15% acht ik zelf acceptabel). Ik merkte dat er een groot verschil was op verschillende delen van het haarwerk.. sommige delen leverden inderdaad ca 90 haar-strengen per CM2, maar sommige weer maar 40 haar-strengen per CM2.. Hoe controleerde ik dit? Simpelweg door het tellen van de haren per CM2, waarvoor ik op papier een klein vierkante gat uitknipte van exact 1CM bij 1CM (= 1 CM2) en dit op verschillende plekken direct tegen de base aanhield.. zo lukte het tellen van de haar-strengen redelijk nauwkeurig.

Het was verbazingwekkend om de verschillen zo te zien en de slordige werkwijze.
Kortom, als een producent zorgvuldig te werk gaat en met enige structuur per zoveel gaten steeds inknoopt, dan heb je deze verschillen niet van ca 50% !

Na confrontatie, terugzenden en enige begrip (maar niet voldoende hersteld teruggezonden merk ik..) is mijn conclusie ook dat ze het bij deze leverancier cq producent aan juiste kennis ontberen.

Meneer was mij wel enerzijds dankbaar ze met de kennis te confronteren, maar vindt het zelf lastig werken in de 3 hoeksverhouding.. ik als klant, hijzelf als verkoper en een producent ("in town" .. vermoedelijke wat schaarse dorpsbewoners) met enige kennis hierin waar hij van afhankelijk is en waar hij het temidden lastig functioneren vindt.

Kortom, ben mee gestopt hier en ga op zoek naar wat beters.. Helaas kom je via de website van Alibaba vaak toch uit op Chinese leveranciers..

Vanwege mijn budget- en tijdsbeperkingen, kan ik voorlopig niet anders dan internet bestellingen doen. Tips blijven van harte welkom..

Mvg
Haired

P.S. je ziet deze ontevredenheid trouwens vaak terug bij haarwerk-bedrijven die in China bestellen is mijn persoonlijke ervaring, zoals Haartendens dat ook steeds heeft gedaan. (in deze fase weet ik het niet)
Haired is offline   Met citaat reageren