Los bericht bekijken
Oud 4 juni 2006, 08:33   #24
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
De effectiviteit bij vrouwen is met de 5% ook veel hoger dan met de 2%. Er is een onderzoek naar geweest, dat hier http://www.morphollica.com/research/minox_fpb.pdf te lezen zou zijn, maar wellicht nu niet meer te lezen is (de link werkt vandaag niet).
Klopt helemaal, deze studie ben ik ook tegengekomen op pubmed, hier.

Het ding is alleen dat ik had verwacht dat minox bij vrouwen beter zou werken dan bij mannen omdat je vaak hoort dat bij vrouwelijke AGA de rol van de mannelijke hormonen minder groot is. Maar de studies die ik heb gelezen en waarnaar ik heb verwezen laten dezelfde matige resultaten zien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Ik meen dat daarbij 75% van de vrouwen hergroei had.
Ik ben bij mannen ook wel studies tegengekomen waarin werd gezegd dat minox bij 80% van de mannen voor hergroei zorgt, maar als je dan de full-text leest zie je dat ze ook vellusharen meetellen of dat dit percentage gebaseerd is op de ervaringen van de minoxgebruikers zelf ("80% van de gebruikers vindt dat ze hergroei hebben ervaren"). Door het placeboeffect is zo'n percentage waardeloos.

Ik heb mij gebaseerd op de percentages die gebaseerd zijn op tellingen van nonvellus haren door de onderzoekers zelf.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Trouwens, Tiuri ik weet niet of ik er nu helemaal naast zit, maar ik meen mij te herinneren dat er ook ooit een onderzoekje is gedaan naar minoxidil icm de Lasercomb... Kan het alleen nergens vinden. Ben je hier iets van tegengekomen?
Nee, niet gezien!

ik weet trouwens nog steeds niet of ik nou wel of niet minox ga kopen... neig naar 'ja', maar het verhaal over het effect op de inhammen is toch wel demotiverend.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 4 juni 2006 om 12:34
Tiuri is offline