Los bericht bekijken
Oud 20 juli 2018, 16:00   #12
kalen=balen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 215
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Nou, omdat ik al enige tijd toen toch wat meer haren aantrof op mijn kussen en wasbak, ben ik overgestapt op Finasteride. Dutasteride deed zn werk toch al niet meer naar tevredenheid. Het lichaam krijgt door het stoppen of veranderen van medicijn even een reset of weer een schopje onder de kont om wakker te worden of zoiets. Het is echt lang geleden hoor denk ongeveer 9 of 10 jaar terug? Vandaar dat ik niet precies meer weet wat de dermatoloog nou zei. Uit angst om alles inderdaad te verliezen had ik dus niet voor de optie gekozen om tijdelijk helemaal te stoppen maar te kiezen voor verandering van medicatie.

Ik herken mij ook volledig in de situatie die hierboven meerdere keren beschreven staat. Een jaar of 4 met heel veel succes fina gebruikt. Van een flink uitgedund bosje haar ben in twee jaar tijd teruggegaan naar een behoorlijke bos krullen (m.u.v. de inhammen die al jaren aanwezig waren). Toen de resultaten naar mijn idee iets achteruit gingen besloot ik om over te stappen op duta. Dat ging een jaar heel goed, maar het laatste jaar merk ik toch weer versnelde achteruitgang. Ik ben nog verre van terug bij af, maar verwacht dit in een jaar wel te zijn als ik nu niets doe.

Afgaande op jouw verhaal ben ik dan ook erg nieuwsgierig naar wat er zou gebeuren als ik 6-12 maanden terugga naar fina, om vervolgens weer te switchen naar duta. Alhoewel ik wel enorm bang ben om in dat jaar flink wat haren te verliezen. Ik kan het met mijn huidige lengte/model nu nog allemaal redelijk bedekt houden, maar dit lukt niet meer als het nog verder uitdunt. Je zegt dat dit voor jou inmiddels een jaar of 10 geleden is. Wat is je status nu ten opzichte van toen?
kalen=balen is offline   Met citaat reageren