Los bericht bekijken
Oud 7 november 2016, 21:31   #38
Dipje_28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 november 2016
Berichten: 11
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effie Bekijk bericht
Lieve Dipje,

je verhaal is voor mij zo herkenbaar. Ik draag nog geen haarwerk, maar zit nog in een stadium hiervoor. Ik verlies al een tijdje heel veel haar, en zie het hierdoor steeds dunner worden en krijg kale plekjes. Daarbij heb ik ontzettend veel jeuk. Elke dag hoop ik weer op verbetering, en steeds ben ik weer opnieuw teleurgesteld, verdrietig. Ik ben momenteel ook aan het sparen voor een haarwerk mocht het proces maar doorgaan, want financieel kan ik het nu niet opbrengen. Dus ik zal het nog een tijdje moeten uitstellen en maar hopen dat ik het tot die tijd kan verbergen.
Ik ben er zoveel mee bezig dat het me op dit moment een opluchting lijkt het af te scheren en het niet meer steeds dunner te zien worden en misselijk te zijn van ellende na elke keer haren wassen. Maar ergens weet ik natuurlijk ook dat het heel erg confronterend zal zijn om mezelf te zien in de spiegel zonder haar.

Ben je wel tevreden over het haarwerk dat je draagt? Ik bedoel, ik begrijp natuurlijk heel goed dat je liever je eigen haar had gehad, maar je schrijft dat je je spiegelbeeld haat, heeft dit met het haarwerk te maken? En wat als je een mooier en beter haarwerk zou hebben, zou je dan weer positiever naar jezelf kunnen kijken?

Knuffel van mij..
Hoi Effie,

Jij ook bedankt voor je fijne reactie. Niet dat ik het fijn vind om te lezen dat je hetzelfde hebt maar meer het idee dat ik niet alleen ben.
Ik heb het er regelmatig over met mijn vriend en ouders. Ik zeg heel vaak; als je geen geld hebt, moet je het maar uitzoeken dan moet je maar een mutsje dragen of een goedkoper haarwerk. Dit is te triest voor woorden en zo oneerlijk!

Ikzelf draag nu mijn 2e haarwerk van €2000!! ik krijg hier 350 euro van vergoed en de rest moet ik zelf betalen. Het is een heel mooi haarwerk van echt haar. Gelukkig hebben mijn vriend en ik een spaarrekening waarmee ik dit betaald heb. Ook hier heb ik weer een enorm schuldgevoel over omdat het bedrag nu heel hard naar beneden gekelderd is. Maar mijn vriend zegt constant; je hebt het al zo moeilijk laten we het dan ietsje draaglijker maken met een mooi haarwerk. En als je dit niet kan is dat echt heel erg. Ik hoop van harte dat je snel een mooi haarwerk kan aanschaffen. En dit kan ook echt wel voor minder geld. Maar ik denk omdat ik er zoveel moeite mee heb dat het voor mij gewoon "perfect" moet zijn. Wat natuurlijk niet bestaat maar zo dichtbij mogelijk dan.

Toen mijn haar bleef uitvallen bracht dit net zoals bij jou nog veel meer stress met zich mee. Ook ik stond te plukken onder de douche en werd er gek van. Bij mij jeukte het ook als een gek. Met heel veel moeite heb ik het laatste plukje afgeknipt en afgeschoren. Dit was uiteindelijk wel beter voor het haarwerk maar ik weet dat het niet makkelijk is.

Met mijn spiegelbeeld bedoel ik voornamelijk mijn kale hoofd. Je ziet er toch een beetje ziek uit vind ik. Geen wimpers, geen haar.. daarom draag ik thuis ook altijd doekjes. Met dagelijks wimpers plakken ben ik gestopt, mijn ogen raakte heel erg geïrriteerd van de lijm, heb van alles geprobeerd maar ik kan er niet goed meer tegen. Nu plak ik alleen in het weekend mijn wimpers op als ik bijvoorbeeld ergens ga eten of iets leuks ga doen. Ik teken nu elke dag eyeliner met een kleine wing zodat het er toch een beetje oke uitziet.

Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel een mooi haarwerk hebt!
Dipje_28 is offline   Met citaat reageren