Los bericht bekijken
Oud 7 augustus 2018, 23:06   #1
Eefje91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2018
Berichten: 6
Geslacht:
Hormonen, ijzer, aga?

Hallo allemaal,

Had al eerder een beetje rond gezocht hier maar ik wil toch even een topic openen.

Ik heb sinds anderhalf jaar behoorlijke haaruitval. Ik had lang en veel haar. Helaas is het nu tot op de schouders en het zijn piekjes, noem het zelf trol haar. Het grootste gedeelte is al uitgevallen en ik zit er zo mee.

Het is ineens gebeurd toen ik gestopt was met de anticonceptie. Nu is dat een bekend iets, dus ik maakte me niet veel zorgen. Na 8 maanden ben ik naar de dermatoloog gestapt want het hield maar niet op, maar er was een enorme wachtlijst. Afgelopen april kon ik er pas gerecht. Hij vond niet dat de uitval nog door de pil kon komen en liet me bloed prikken. Uitslag: ijzer te kort. Geen bloedarmoede, maar puur mijn ijzer was laag, het was 8 en het hoort 10-25 te zijn. Hij zegt dat het goed zou kunnen dat het hierdoor kwam en het een beetje door is gaan rollen van pil/ijzertekort. Nu is mijn ijzer al sinds 2 maanden dik in orde, maar ik merk nog geen enkele verbetering. Niet eens dat het iets minder begint uit te vallen ofzo. Of het een ander soort patroon krijgt. Niks. Heeft iemand ervaring met haaruitval en ijzergebrek? Hoelang duurde het voordat het stopte met uitvallen ná de uitslag dat het op pijl was? Oja, afgelopen mei tot half juli was ik ook nog aan de cerazette (anticonceptie maar dan zonder oestrogeen) maar ben er vanwege de bijwerkingen weer mee gestopt. Zou ook deze oestgrogeenvrije pil er weer voor kunnen zorgen dat het uit blijft vallen? Ik maak mij zo'n zorgen dat het aga is. Ik hoop dat er hier mensen zijn die het weten of het zelf herkennen! Vooral over de ijzer, dat is mij onduidelijk. De ene zegt dat je 3 maanden na het beginnen met slikken al herstel kunt verwachten, de ander weer dat die 3 maanden pas ingaan als je ijzer hersteld is. Weer ergens anders staat dat het direct is, de dermatoloog zegt 2 tot 6 maanden maar geen idee wanneer dit moment nou ingaat, dat ben ik vergeten te vragen. Alvast heel erg bedankt!
Eefje91 is offline   Met citaat reageren