Discussie: Duasteride 15 mg
Los bericht bekijken
Oud 27 oktober 2020, 09:48   #10
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Myk Bekijk bericht
Nou nou wat een velle reacties. Ik stel gewoon een serieuze vraag en heb gevraagd of iemand ervaring heeft met deze medicatie en niet achterlijk commentaar of ongevraagd advies, hou deze aub lekker voor jezelf.

Voor alle info. Ik ben 36, heb nog een goed bos haar met kleine inhammen en kaalheid komt veel voor bij mijn moeders familie. Er zijn dus zeker erfelijke factoren aanwezig. Daarnaast verlies ik sinds mijn 35e meer haar dan ik gewend bent, en dat kan komen doordat dht de groeicyclus verkort. Gezien mijn leeftijd normaal maar uiteraard niet wat ik wil.
Myk, ik vat het even samen: je bent bij de meest commerciële haarkliniek van Nederland geweest (Intermedica) en die zien geen AGA en raden finasteride af. Jouw woorden, niet de mijne. Je bent zo ongeveer de eerste persoon waarvan ik ooit heb gelezen die Intermedica niet wil behandelen.

Daarnaast zeg je "op het punt" te staan duta te gaan gebruiken, zo'n beetje het meest zware middel in het (reguliere) haarverlies-bestrijdings arsenaal. Je slaat alles daartussenin over, geen minoxidil, geen fina, gewoon hoppa, naar het grote werk. Terwijl, nogmaals, een commerciele haarkliniek geen haarverlies constateert. Dat klinkt niet erg rationeel, vind je zelf wel?

Hierbovenop geef je ook nog eens aan bij een psycholoog te lopen en op dit moment een actieve kinderwens te hebben (althans een paar weken geleden nog wel). Dat lijken me meer dan genoeg aanwijzingen dat jouw probleem niet lichamelijk maar psychisch is: dat je hier op dit forum alleen je eigen obsessie versterkt en jezelf niet helpt. Dan vind ik ook niet dat wij je zouden moet helpen.

Wil je echt ervaringen over duta, gebruik gewoon de zoekfunctie van dit forum, echt ervaringen zat. En succes met het vinden van een huisarts die je ondanks je kinderwens en je ggz-verleden en ondanks je "volle bos haar" zomaar hiervoor een voorschrift gaat uitschrijven.
minten is offline   Met citaat reageren