Los bericht bekijken
Oud 31 augustus 2018, 18:52   #1672
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Mhp

Beste Haarweb members,


Nu ongeveer 5 jaar geleden heb ik twee keer een haartransplantatie laten uitvoeren (bij Prohair), dit is een van de beste beslissingen die ik genomen heb in mijn leven. Het waren redelijk veel grafts (ik dacht in totaal ongeveer 4000), het was dus een flinke uitgave maar dit is uiteindelijk elke cent waard gebleken, zelfvertrouwen is onbetaalbaar

Het resultaat ziet er vind ikzelf natuurlijk uit, toch is het vooral als ik onder (zon) licht sta niet overal even vol qua dichtheid. Graag zou ik het (optisch) nog dichter willen krijgen, met name de haarlijn. Met een 3e haartransplantatie lukt dit niet, ik zit nu op een dichtheid van ongeveer 75 grafts per cm2 en dit is toch wel het maximaal haalbare, vandaar dat ik al een hele tijd nadenk over verdichting middels permanente MHP.

Eerder al heb ik in dit topic laten vallen dat mijn voorkeur uit gaat naar Beauty care Nederland. Zelf ken ik 2 mensen ken die daar geweest zijn en een mooi resultaat hebben, en ook heb ik van hun veel mooie resultaten hier op Haarweb voorbij zien komen. Ben daar zelf ook al 2x eerder op consult geweest, en beide gesprekken heb ik als prettig ervaren. Toch blijft er bij mij twijfel, dit omdat MHP verdichting toch wel iets anders blijkt qua behandeling dan een de shavenlook waar meestal aan gedacht word bij MHP. Ook zie ik hier op Haarweb weinig voorbeelden hiervan.

De MHP van de man van de voorbeeld foto is bij BCN behandeld, hier is mij verteld dat dit (voorbeeld) resultaat toch wel een behandeling of 6 zou duren voordat die dichtheid bereikt zou worden. Dit vind ik toch wel een flinke periode, ik had op 2 behandelingen (ongeveer 3 maanden) gehoopt. Wel denk ik dat de dichtheid die ik nu heb wel iets hoger is dan de persoon op de voorbeeldfoto had voordat hij de MHP verdichting liet aanbrengen.

Er werd mij uitgelegd dat ze als verdichting de shavenlook konden plaatsen waarover ik mijn haar weer langer laat groeien, dit zou wel een optisch hogere dichtheid creeeren dan nu het geval is. Bijkomend voordeel is dat ik het ook kort kan scheren mochten de getransplanteerde haren uitvallen. Als ik de dichtheid van de voorbeeld foto wil bereiken redden ze dit niet met deze methode, er zou dan een andere methode met dikkere camouflage "stippen" geplaatst worden. Nadeel daarvan is dat ik mijn haar daarna niet meer als shavenlook kan dragen. Nu zie ik dit niet echt als een groot nadeel, ik heb hier vind ik zelf niet de gezichtvorm voor, en zou dit als dit niet hoeft ook niet doen (dan zou ik eerder voor een 3e HT gaan).

Nu hoop ik dat er hier op het forum mensen zijn die ook een MHP verdichting hebben laten zetten bij "langer" haar, of hier kennis over hebben. Aan hun wil ik vragen zijn jullie hier tevreden over / en hoeveel behandelingen zijn er ongeveer nodig voor een bedekkend resultaat ?

En ook nog 2 andere vragen maar misschien er iemand is die op deze vragen een antwoord weet:

1/Als ik nu een MHP verdichting laat zetten en mijn haar onverhoopt toch weer dunner zou worden, kan de haartransplantatie kliniek dan nog wel door de MHP inkt zien wat haar stoppels zijn en wat de inkt is, en waar ze de grafts dan moeten plaatsen?
2/Is het mogelijk dat er shockloss optreed door MHP of erger nog beschadiging van de haarwortel?

De 1e en 2e foto is mijn haarsituatie nu, de 3e en 4e foto is het voor en na resultaat dat ik als voorbeeld had laten zien.

Juist omdat ik nu zo blij ben met het resultaat van de haartransplantatie ben ik zo voorzichtig met mijn keuze voor MHP, nu heb ik een haarlijn 5 jaar geleden niet! Zou het heel erg vinden als dit resultaat minder mooi zou worden door de MHP! Maar daarin tegen als ik er aan denk dat ik zo een mooie haarlijn zou kunnen krijgen als op de voorbeeld foto, dan zou ik daar echt ongelofelijk blij mee zijn, ik denk hoe gek het ook klinkt ik "beter in mijn vel zou zitten" en een gelukkiger mens zou zijn.

Nu na ruim 1 jaar twijfelen over wel of niet voor MHP verdichting gaan, wil ik eindelijk de knoop doorhakken.

Hopelijk is er iemand die hier advies over wil en kan geven, als iemand de moeite wil nemen hiervoor zou ik dit erg waarderen, alvast erg bedankt.


Groet Markr32
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 1.jpg‎ (98,9 KB, 180x gelezen)
Bestandstype: jpg 2.jpg‎ (140,8 KB, 169x gelezen)
Bestandstype: jpg 11.jpg‎ (28,4 KB, 160x gelezen)
Bestandstype: jpg 12.jpg‎ (28,3 KB, 158x gelezen)

Laatst gewijzigd door markr32; 31 augustus 2018 om 19:03
markr32 is offline   Met citaat reageren