Los bericht bekijken
Oud 23 april 2017, 12:13   #1
CJGS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2017
Berichten: 2
Geslacht:
Ervaringen met permanente bevestiging haarwerk

Hallo allemaal,

Ruim een jaar geleden is na vele onderzoeken bij mij de gevreesde diagnose van alopecia androgenetica vastgesteld. Na jaren van onzekerheid was ik enerzijds opgelucht dat er eindelijk een oorzaak was gevonden, maar helaas is er zoals jullie weten geen oplossing hiervoor. Ik ben hierna mijn opties gaan bekijken en omdat ik zelf enorm dun en breekbaar haar heb was een haartransplantatie geen optie voor mij. Ik heb toen besloten een haarwerk te nemen, dit heb ik nu bijna 3 kwart jaar.

Mijn haarwerk is semi-permanent bevestigd met clips, ik haal het dus iedere dag in en uit mijn haar. Helaas zit ik nogal in een moeilijke situatie. Ik ben heel erg blij met mijn haarwerk op zich en voel me oprecht mooi als ik het op heb. Eindelijk, na al die jaren.. maar zodra ik het af doe s'avonds, is er iedere keer weer die confrontatie. Het gaat dan van enorme blijdschap als ik het op heb naar enorme afkeer en verdriet als ik het af doe. Iedere dag opnieuw voelt dit als een strijd die ik helaas tot nu toe iedere keer verlies. Ook ben ik constant panisch dat iemand het zal zien of voelen. Vooral dat laatste is mijn grootste angst. Ik durf haast niet meer te daten of intiem te zijn met iemand, vanwege mijn grote angst hiervoor. Af en toe begin ik het gevoel te krijgen alsof het mijn leven overneemt.. dit is niet wat ik wil.

Even voor de duidelijkheid, ik ben 25 jaar oud. Voor mijn gevoel heel erg jong om een haarwerk te dragen. Als ik bedenk dat ik nog mijn hele leven met een haarwerk moet rondlopen, weet ik niet of ik het ga trekken om dag in dag uit de confrontatie met mijn haarwerk aan te gaan. Ik ben daarom aan het overwegen om mijn haarwerk permanent te laten bevestigen. De gedachte om een stuk van mijn haren af te scheren vind ik heel erg, maar ik wil ook niet meer op deze manier verder. Iedere dag opnieuw die confrontatie en het verdriet, constant de angst en paranoia dat iemand het ziet of voelt.. het vreet gewoon zoveel energie en ik begin het beu te worden.

Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met permanente bevestiging en mij hier wat over kan vertellen? Moet dan echt zowat mijn hele hoofd kaalgeschoren worden? Of zijn het maar een paar kleine plekjes die geschoren moeten worden? Ik hoor graag van jullie!
CJGS is offline   Met citaat reageren