Los bericht bekijken
Oud 19 juli 2018, 16:10   #112
hoedan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2018
Berichten: 1
Geslacht:
haaruitval

Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier en ik lijd ook aan haaruitval in de inhammen (24 jaar, man). het zit niet in de familie (beide kanten hebben alle mannen haar) mijn vader is zelfs 61 en heeft nog een betere haarlijn dan ik
sinds ik in de zomer van 2017 voor 3 weken naar Thailand ben geweest (+/- 12 maanden geleden) is mijn haar begonnen met uitvallen. in een tijd van 6 maanden zijn zowel rechts en links bijna compleet kaal geworden. nogmaals 6 maanden later lijkt het alsof mijn haar nog steeds dezelfde status heeft.
ook ik krijg er veel depressieve gevoelens van en probeer elke dag (een middenscheiding met succes) mijn haren zo in model te brengen dat het niet erg opvalt. ook ik ben als de dood dat het gaat regenen/waaien.
daarnaast heb ik ook nog eens flink krullend haar en lijkt het plukje bovenop aan de voorkomt zonder gel zo in elkaar te krullen dat de kalende inhammen helemaal goed zichtbaar worden.
zodra ik in de ochtend wakker wordt, schiet ik al in de stress en wordt ik onzeker.
nog een paar voorbeelden:
- tijdens mijn voetbaltraining bij het zweten, zweet ik de gel eruit waardoor het dus weer zo krult dat de inhammen zichtbaar worden.
- pas geleden nog op vakantie geweest en zodra ik uit het water kwam, zocht ik direct mijn pet op.
- als mijn vriendin door mijn haren gaat met haar vingers schiet ik uit een reflex weg (laat staan wat ik in de ochtend doe als ik bij haar slaap)
- naar het strand durf ik niet meer (wind/water)

Ik zit dus sterk te denken aan een oplossing in de vorm van HT.
mijn overwegingen:
1. middelen als finasteride en monoxidil hebben ernstige nawerkingen en zodra je er mee stopt begint het haaruitval weer opnieuw
2. Raar maar waar ben ik ook nog eens tweeling (eeneiïg) en mijn tweelingbroer heeft nergens last van!
3. Daarnaast zie ik veel reacties als van: niet voor je 30e beginnen met een HT want het kan zijn dat je er daarna nog een moet. Ik vindt juist dat ik voor mijn 30e moet kunnen beschikken over een mooie haarlijn. als ik na mijn 30e kaal wordt, is dat maar zo (met andere woorden: daar zou ik minder mee zitten dan op de leeftijd van nu: 24).
4. nu het 6 maanden dezelfde status heeft aangehouden kan ik dan concluderen dat ik stabiel ben??? en dus zou je kunnen zeggen dat een HT slim is om nu te doen wanneer het gestabaliseerd is?

al langere tijd heb ik het gevoel dat het mijn kwaliteit van leven erg aantast en sinds kort heb ik het gevoel dat ik hierdoor ook erg onzeker wordt over mijn relatie, en ook op sommige momenten fel kan reageren tegen mijn vriendin om erg simpele dingen (denk aan dat ze door mijn haar gaat met haar vingers)

al met al niet echt een vraag in mijn bericht, maar meer dat ik gewoon eens wat frustratie van mij af kan schrijven en dat ik het eens kan delen met anderen.
hoedan is offline   Met citaat reageren