Discussie: Flutamide
Los bericht bekijken
Oud 3 november 2005, 22:54   #33
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Harstikke goed samengevat Tiuri

Het is wel jammer dat we niet weten hoe gevaarlijk systematische opname van Flutamide is. Wel wordt er gezegd dat die 16% van het totaal aan Flutamide erg klein is en de kans op bijwerkingen Topisch dus te verwaarlozen. Erg jammer, want ik heb eigenlijk geen enkel negatief bericht gelezen over Flutamide, behalve de bijwerkingen dan, maar daar zijn de meningen ook over verdeelt.

Ook niet geheel onbelangrijk, er schijnt een doktor te zijn, onder de naam Sintov volgens mij, die een Flutamide GEL heeft uitgebracht. Die gel zorgt ervoor dat Flutamide net als Spiro vrijwel niks in het lichaam komt en alles snel opgenomen wordt. Ongeveer hetzelfde geld voor de Liposomes versie Flutamide. Liposomes verkleinen de kans op systematische opname.
Sintov is in ieder geval de man of vrouw van de studie naar fluridil bij muizen, ik denk dat je daarmee in de war bent.

Het kan best zo zijn dat flutamide wel beter topisch werkt als je het in een speciale gel verwerkt of als je het met liposomen aanbrengt, maar het probleem daarmee is dat je het nooit zeker weet. Er zijn gewoon geen aparte onafhankelijke studies gedaan naar die speciale middeltjes met fluta erin verwerkt, dus dan kun je er ook niets over zeggen.

Ik denk dat we ons erbij neer moeten leggen dat flutamide gewoon geen optie is (voor MANNEN met AGA dan, voor VROUWEN gaat dit verhaal natuurlijk niet op!). We mogen blij zijn dat spiro er is en dat de mensen van fluridil in Praag de moeite hebben genomen een veilige variant op fluta te ontwikkelen. Voor mij is deze case closed.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 31 augustus 2007 om 02:14
Tiuri is offline   Met citaat reageren